کد خبر : 17614
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۵:۴۳

نماینده ولی فقیه در استان گیلان:عقیده، اراده و ظلم‌ستیزی سه مولفه جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی

نماینده ولی فقیه در استان گیلان:عقیده، اراده و ظلم‌ستیزی سه مولفه جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی
آیت الله رسول فلاحتی:مولفه های عقیده، اراده و ستم ستیزی سه عامل مهم در تغییر هندسه دنیای امروز است.

به گزارش پویشگران گیل:
آیت‌الله رسول فلاحتی در یادواره استانی شهدای دانش‌آموز گیلان با محوریت شهید دانش‌آموز،جمشید داداشی در مصلی املش، خطاب به دانش آموزان حاضر در مراسم گفت: امروز جمشید داداشی قهرمان ملی ماست که با وجود سن کم، آزادگی و عزت کشورمان را مدیون امثال او هستیم.
وی با اشاره به نقش الگویی نوجوانان و جوانان ایرانی در جهان گفت: اکنون جوانان ما با رشادت‌های خود که ریشه در انقلاب و و ۸ سال دفاع از سرزمین مان دارد؛ سرمشق جوانان منطقه از غرب تا آسیای میانه به شمار می‌آیند.
امام جمعه شهر رشت با استناد به کلام مقام معظم رهبری مبنی بر « تحول هندسه دنیای امروز » خاطرنشان کرد: « مقاومت » رویکرد غالب جوانان انقلابی امروز جهان است و آنها نظم جهانی را که قدرت‌های بزرگ جهان و شورای امنیت سازمان ملل در جهت منافع خود اعمال می‌کنند؛ برنمی‌تابند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به نقش مستقیم آمریکا در مداخله امور بیش از ۵۰ کشور جهان اظهار داشت: جوانان امروز با ۳ مولفه عقیده، اراده و ستم ستیزی در برابر تمام دنیای استکبار ایستاده اند.
وی با محکوم کردن جنایات وحشیانه اسرائیلی ها در غزه که با چراغ سبز آمریکا در حال انجام است؛ خاطرنشان کرد: افکار عمومی جهان در کشورهای مختلف از جمله در خیابان‌های آمریکا و انگلیس انزجار خود را از رژیم صهیونیستی و سیاست‌های حمایت گرانه قدرت‌های جهانی در جانبداری از اسرائیل نشان داده اند.
نماینده ولی فقیه در گیلان در پایان از دختران و پسران دانش آموز خواست با مطالعه سیره شهدای دانش آموز در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی کوشا باشند.
شهید جمشید داداشی در اول مهر ۱۳۴۸ در روستای بویه املش به دنیا آمد. در نخستین روزهای جنگ تحمیلی کیف، کتاب و مدرسه را رها کرد تا در جبهه ها مشق عشق را تمرین کند.
در حاشیه این مراسم نماینده ولی فقیه در گیلان و مدیرکل آموزش و پرورش استان از نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی دیدن کردند.
وی سرانجام در ۲ فروردین ۱۳۶۱  در عملیات فتح المبین ، منطقه شوش ، به شهادت رسید.

منبع: اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.