کد خبر : 8584
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۴۱

افزایش ۶۳ درصدی تخلیه و بارگیری در مجتمع بندری انزلی

افزایش ۶۳ درصدی تخلیه و بارگیری در مجتمع بندری انزلی
از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از این بندر صادر شده است، در حالی‌ که این مقدار در سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۸ هزار تن بود.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد ۶۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری انزلی خبر داد.
به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حسین یونسی با اعلام این خبر، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶۲ هزار و ۷۶۴ تن کالا در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۶۳ درصدی را تجربه کرده است.
وی با اشاره به افزایش هفت درصدی میزان صادرات در چهار ماه گذشته از مجتمع بندری انزلی، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از این بندر صادر شده است، در حالی‌ که این مقدار در سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۸ هزار تن بود.
یونسی در مورد افزایش عملیات کانتینری در بندرانزلی، تصریح کرد: امسال ۲ هزار و ۹۱۰ TEU کانتینر در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با ۲ هزار و ۶۳ TEU کانتینر سال گذشته این شاخص با ۴۱ درصد رشد همراه بود.
وی از رشد ۷۴ درصدی پهلوگیری شناورها به مجتمع بندری انزلی نیز خبر داد و افزود: طی چهار ماه گذشته ۲۴۸ شناور در مجتمع بندری انزلی پهلوگیری کردند که در مقایسه با ۱۴۲ شناور مدت مشابه سال قبل در این زمینه رشد خوبی را شاهد بودیم.
وی میزان روغن خوراکی وارد شده به این مجتمع بندری را نیز ۵۷ هزار و ۸۸ تن اعلام کرد و اذعان داشت: این مقدار در مقایسه با ۱۰ هزار و ۳۶۳ تن سال گذشته، ۴۵۱ درصد افزایش داشته است.
گفتنی است، در سال جاری بسیاری از واردات کالاهای اساسی در مجتمع بندری انزلی به صورت حمل یکسره از کشتی‌ها صورت گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.