کد خبر : 22205
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خبر داد:

فعالیت 14 نهالستان مجوزدار در گیلان

فعالیت 14 نهالستان مجوزدار در گیلان
دکتر صالح محمدی:کشاورزانی که قصد احداث باغ کیوی دارند،می‌توانند نسبت به تهیه نهال کیوی از این نهالستان مادری اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از فعالیت 14 نهالستان در گیلان با مجوز مرکز تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور برای پرورش انواع نهال خبر داد.

دکتر صالح محمدی با اشاره به فرصت مناسب ماه‌های پایانی سال برای توسعه باغها در اراضی شیبدار و جلگه‌ای گفت: کشاورزان و باغدارانی که هر ساله نسبت به توسعه اراضی خود اقدام می‌کنند، می‌توانند برای تولید نهال‌های سالم، اصیل و دارای لیبل و شناسه از نهالستان‌های شهرستان‌های رودسر، املش، سیاهکل، آستانه‌اشرفیه، تالش، فومن، صومعه سرا و رشت اقدام کنند.

محمدی با بیان بازدیدهای میدانی دوره‌ای از سوی مدیریت باغبانی، کمیته فنی نهال و مدیریت حفظ نباتات استان از نهالستان‌ها افزود: این رصد و پایش منظم سبب می‌شود آفات و بیماری‌ها شناسایی شده و همواره نهال سالم و با اصالت در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد.

این مقام مسئول در ادامه از احداث یک باغ مادری کیوی در شهرستان رشت خبر داد و یادآور شد: کشاورزانی که قصد احداث باغ کیوی دارند،می‌توانند نسبت به تهیه نهال کیوی از این نهالستان مادری اقدام کنند چرا که نهال این باغ مادری عاری از هرگونه آفت و نِماتُد است.

محمدی از تخصیص یارانه نهال با هدف تشویق باغداران برای استفاده از نهال‌های شناسه‌دار خبر داد و گفت: بهره‌برداران متقاضی احداث و توسعه باغ در صورت خرید نهال از نهالستان‌های دارای مجوز و شناسه استان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی از یارانه نهال استفاده کنند.

منبع: روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.