کد خبر : 18501
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی: دومیلیون و۸۵۰ هزار ورزشکار به طور سازمان یافته در کشور فعالیت دارند

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی: دومیلیون و۸۵۰ هزار ورزشکار به طور سازمان یافته در کشور فعالیت دارند
غلامرضا نوروزی: فدراسیون پزشکی ورزشی پشتوانه بسیار خوبی برای ورزشکاران است تا در صورت آسیب دیدگی، مشکلی نداشته باشند.
به گزارش پویشگران گیل:
غلامرضا نوروزی در رشت گفت: یکی از اهداف مهم فدراسیون پوشش بیمه ای ورزشکاران است تا همه آنان بتوانند از مزایای هیات‌های پزشکی ورزشی بهره‌مند شوند و از سوی دیگر تعداد ورزشکاران سازمان یافته در کشور نیز افزایش یابد.
وی که برای حضور در مجمع سالیانه هیات پزشکی ورزشی گیلان به رشت سفر کرد، افزود: پس از فروکش کردن کرونا در بحث توسعه فضای ورزشی برنامه‌های خود را شروع کردیم و از استان‌هایی که دارای توانمندی لازم هستند حمایت می کنیم تا بیش از پیش شاهد توسعه فضای ورزشی کشور باشیم.
نوروزی به درمان ورزشکاران آسیب دیده در کشور نیز اشاره و بیان کرد: خوشبختانه برای درمان ورزشکاران آسیب‌دیده نیازی به اعزام آنان به خارج از کشور نیست و تمامی مراحل درمان در کشور انجام می‌شود؛ از لحاظ هزینه‌های درمانی نیز، ورزشکاران قهرمان المپیک، جهانی و آسیایی سقف ندارند و تمام هزینه های درمانی آنان را این فدراسیون تقبل می‌کند.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که از ورزشکاران حمایت‌های لازم را انجام دهیم تا آنان دغدغه ای برای پرداختن به ورزش نداشته باشند و اگر هم با آسیب‌دیدگی مواجه شوند، دغدغه هزینه را نداشته باشند.
نوروزی ادامه داد: با وجود اینکه پرداختن به ورزش قهرمانی مشکلاتی همچون آسیب‌دیدگی و مصدومیت دارد، فدراسیون پزشکی ورزشی پشتوانه بسیار خوبی برای ورزشکاران است تا در صورت آسیب دیدگی، مشکلی نداشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: البته تغذیه و استراحت مناسب، ارائه تکنیک و استفاده از تجهیزات خوب، باعث کاهش آسیب‌دیدگی در بین ورزشکاران خواهد شد که انتظار داریم ورزشکاران به این توصیه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند تا شاهد کاهش ورزشکاران آسیب‌دیده در کشور باشیم.
وی در ادامه گفت: ما در فدراسیون پزشکی ورزشی پشتیبان ورزش قهرمانی و سلامت ورزش همگانی هستیم و امیدواریم که تمامی دغدغه‌های ورزشکاران را به حداقل کاهش دهیم.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در ادامه به پدیده شوم دوپینگ نیز اشاره و اظهار کرد: یکی از مهمترین کارهای فدراسیون پزشکی ورزشی، مبارزه با مواد نیروزای غیرمجاز(دوپینگ) است که در این راستا تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.
نوروزی افزود: البته آموزش بسیار مهم است و باید این آموزش به مسئولان باشگاه‌های ورزشی، مربیان و همچنین ورزشکاران داده شود که ورزشکاران مجاز به استفاده از چه مواد نیروزایی هستند تا از مواد غیرمجاز استفاده نکنند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر از همه ورزشکارانی که به مسابقات برون مرزی اعزام می‌شوند نیز تست دوپینگ گرفته می‌شود تا ورزشکاران برای حضور در مسابقات مهم بین‌المللی دچار مشکل نشوند.
نوروزی در خاتمه به هیات پزشکی ورزشی گیلان نیز اشاره و بیان کرد: طی بازدیدی که از امکانات هیات پزشکی ورزشی گیلان داشتیم، این هیات رشد بسیار خوبی داشته که این موضوع نشان از برنامه محوری هیات دارد که در راستای اهداف فدراسیون کار می‌کند و یکی از هیات های موفق ما بشمار می رود که در بخش‌های مختلف آموزش، درمان و افزایش ورزشکاران سازمان یافته رتبه‌های برتر کشور را دارد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.