کد خبر : 16815
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

تکرار کلاهبرداری با ارسال پیامک دارای لینک

تکرار کلاهبرداری با ارسال پیامک دارای لینک
سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر:با وجود تاکیدات مکرر پلیس در خصوص کلاهبرداری از طریق پیامک‌های جعلی دارای لینک، متاسفانه باز هم برخی از مردم در دام می‌افتند.

به گزارش پویشگران گیل:
سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه در کلاهبرداری با ارسال پیامک دارای لینک، مجرمان با استفاده از ارسال یک پیامک از قربانی خود می‌خواهند که روی لینک آن کلیک کند، اظهار داشت: به محض کلیک کردن روی لینک توسط قربانیان دو کار شامل دسترسی کامل کلاهبردار به مخاطبان و پیامک‌های قربانی و هدایت کردن فرد به درگاه بانکی جعلی با ترفند دریافت پول بسیار ناچیز و انجام فیشینگ انجام می‌شود.
وی افزود: در روش دیگر، زمانی که کاربر بر روی لینک کلیک کند به ظاهر یک اپلیکیشن دانلود می‌‎شود که در واقع یک نوع بدافزار است و با نصب آن فرد به صفحه پرداخت، هدایت و در صورت ورود اطلاعات کارت بانکی، کاربر نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب اقدام می‌کند.
رئیس پلیس فتا استان گیلان با بیان اینکه آگاهی ‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس است، افزود: به هیج وجه نباید روی لینک‌هایی که توسط پیامک برای شما ارسال می‌شود، کلیک کنید و این را هم فراموش نکنید که پیامک‌های جعلی از شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند و پیامک‌های ابلاغیه ثنا، پلیس راهور، پلیس پیشگیری، پلیس فتا و غیره با سرشماره مخصوص ارسال خواهند شد.
این مقام انتظامی در پایان گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هر نوع مشکلی می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری، مراتب را پلیس فتا اطلاع‌‌رسانی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.