کد خبر : 526
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷

رهاسازی آب سدسفیدرود و آب‌گذاری کانال‌های آبیاری گیلان آغاز شد

رهاسازی آب سدسفیدرود و آب‌گذاری کانال‌های آبیاری گیلان آغاز شد

به گزارش پویشگران گیل: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرد: با توجه به بارش‌های اخیر و پر بودن کانال‌های آبیاری، آب سدسفیدرود دوباره از شامگاه ۲۹ اردیبهشت ماه رهاسازی و از فردا شنبه کانال‌های آبیاری آبگذاری می‌شود. محمد جواد خانی پور افزود: در پی بارش‌های مناسب چند روز اخیر و

به گزارش پویشگران گیل:
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرد: با توجه به بارش‌های اخیر و پر بودن کانال‌های آبیاری، آب سدسفیدرود دوباره از شامگاه ۲۹ اردیبهشت ماه رهاسازی و از فردا شنبه کانال‌های آبیاری آبگذاری می‌شود.
محمد جواد خانی پور افزود: در پی بارش‌های مناسب چند روز اخیر و پر شدن کانال‌ها و نیز به منظور صرفه جویی و ذخیره سازی آب در سد سفیدرود، رهاسازی آب این سد که از ۱۸اردیبهشت ماه آغاز شده بود درتاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه قطع شد.
وی عنوان کرد: اکنون به منظور تامین اراضی شالیکاری و نیز کشت به موقع کشاورزان این آب دوباره در کانال‌ها جریان می‌یابد و امید است کشاورزان از این فرصت در راستای ارتقا بهره وری بیشتر از آب استفاده کرده و نشای برنج را بر اساس تقویم زراعی و توصیه‌های فنی جهاد کشاورزی استان انجام دهند.
وی همچنین از تمامی شرکت‌های فعال در بستر رودخانه سفیدرود خواست تا ادوات و تجهیزات خود را از بستر رودخانه هر چه سریعتر خارج کنند.
سدسفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است که آب مورد نیاز ۱۷۲هزار هکتار از مجموع ۲۳۸هزار هکتار شالیزارهای استان را تامین می‌کند. این سد بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی۲ رودخانه قزل اوزن و شاهرود در ۷۵کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.
براساس آمارها؛میزان آب مورد نیاز سالانه در استان بیش از سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب در بخش‌ها و مصارف مختلف است که معادل ۹۲ درصد آن در بخش کشاورزی استفاده می‌شود و بیشترین بخش آب‌بر کشاورزی استان شالیزارهاست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.