کد خبر : 15569
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان: تجهیز کتابخانه مدارس استان با ۵۵ هزار جلد کتاب

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان: تجهیز کتابخانه مدارس استان با ۵۵ هزار جلد کتاب
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در یک سال اخیر ۵۵ هزار جلد کتاب از محل اعتبارات مدارس و اهدای خیران در اختیار مدارس استان قرار گرفته است.

به گزارش پویشگران گیل:
حسن پیراولیا با تأکید بر اهمیت تجهیز و رونق کتابخانه های مدارس اظهار داشت: در یک سال اخیر، دو هزار و ۶۱۶ مدرسه کتابخانه های خود را در سامانه سیدا ثبت کرده اند که از این میان دو هزار و ۲۵۴ مدرسه دارای کتابخانه مستقل و ۳۶۲ مدرسه دارای کتاب خانه کلاسی در مدارس ابتدایی هستند.
وی با اشاره به موجود دو میلیون و ۹۷۰ هزار جلد در کتابخانه های مدارس خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر ۵۵ هزار جلد از سوی مدارس خریداری و یا از طریق اهدا توسط اولیا و خیران در اختیار کتاب خانه های مدارس قرار گرفته است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان درباره تجهیز کتابخانه های مدارس در سال گذشته تحصیلی گفت: در مدت یاد شده، کتابخانه های ۱۱۷ مدرسه ابتدایی و ۱۰۳ مدرسه متوسطه شامل: میز، صندلی، قفسه، کمد دیواری و … تجهیز شدند.
پیراولیا برگزاری جشنواره دانایی، توانایی را گام مهمی در نهادینه کردن فرهنگ کتاب خوانی در مدارس دانست و گفت: در ششمین دوره جشنواره دانایی، توانایی ۱۱ هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی این رویداد فرهنگی و همچنین ۱۶ هزار دانش آموز گیلانی در اولین پویش کتابخوانی هیس طوری، کتاب « مبارزه با استعمار » را مطالعه کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.