کد خبر : 14805
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

معصومه نیک‌کار

کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان اجباری با حداقل دو سال سابقه در مدت ۵ سال قبل از ازدواج تعلق می‌گیرد

کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان اجباری با حداقل دو سال سابقه در مدت ۵ سال قبل از ازدواج تعلق می‌گیرد
کمک هزینه ازدواج در زمره تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی به آن دسته از بیمه شدگان اجباری تعلق میگیرد که در مدت 5 سال قبل از تاریخ عقد ازدواج دائم برای اولین بار ، حداقل دو سال سابقه بیمه پردازی داشته باشند.

به گزارش پویشگران گیل: به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به اینکه در پنج ماهه لغایت مرداد سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۶۶ فقره کمک هزینه ازدواج با رقمی معادل ۷ میلیارد تومان توسط شعب تامین اجتماعی در سطح استان پرداخت شده اظهار داشت:تمامی فرایندهای اجرای این تعهد از ثبت درخواست و بارگذاری مدارک تا استعلام و واریز به حساب به شکل غیرحضوری انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه کمترین اسناد صادره این تعهد در سالجاری با ۲۱۱ فقره مربوط به اردیبهشت ماه و بیشترین آن با ۲۷۲ فقره در مرداد ماه امسال انجام گرفته است، افزود: ماهانه به طور متوسط مبلغ ۱/۴ میلیارد تومان بابت این تعهد به بیمه شدگان مشمول پرداخت شده است.
شایان ذکر است بر اساس قانون در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه شده اجباری و حائز شرایط مقرر باشند، می‌توانند هر یک به شکل مستقل از این تعهد بهره‌مند گردند.
اولین ازدواج بودن، عقد دائم و داشتن دو سال سابقه در مدت ۵ سال قبل از ازدواج از شرایط برخورداری از این تعهد می‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.