کد خبر : 12917
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۲۷

معصومه نیک‌کار

نماینده عالی دولت در گیلان: کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری استان گیلان نسبت به میانگین کشوری

نماینده عالی دولت در گیلان: کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری استان گیلان نسبت به میانگین کشوری
2 هزار و 136 برگ سند روستایی در گیلان صادر شد

به گزارش پویشگران گیل:
نماینده عالی دولت در گیلان گفت: 2 هزار و 136 برگ سند روستایی طی پنج ماه سال جاری در این استان صادر شده است.
اسدالله عباسی در آیین واگذاری اسناد مالکیت روستایی و شهرهای زیر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در بین مردم روستای چمنستان شهرستان املش، تعداد اسناد مالکیت صادره در استان گیلان را ۱۶۲ هزار و ۱۳۶ برگ سند اعلام کرد و افزود: اسناد مالکیت صادره در پنج ماهه سال جاری در استان گیلان ۲ هزار و ۱۳۶ برگ‌ سند بود که از این تعداد 147 سند مالکیت روستایی برای مردم شهرستان املش صادر شده است.
وی اظهار کرد: وظیفه داریم بدانیم مردم مناطقی که معیشت آنها با کشاورزی گره خورده چه مشکلاتی دارند تا آنها را احصا و رفع کنیم.
وی تصریح کرد: در بخش مسکن نیز باید دقت و کمک زیادی صورت گیرد و مشکل مسکن مددجویان نهادهای حمایتی نیز برطرف شود تا در آرامش و رفاه زندگی کنند.
استاندار گیلان بیان کرد: امروز طبق درخواست و تقاضای مردم این شهرستان با تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی در این روستا حضور پیدا کردیم تا موارد و مشکلات مطروحه مردم را تا حد امکان برطرف کنیم.
وی تاکید کرد: شوراها و دهیاران نیز باید با کمک مسئولان کارهای خود را به درستی انجام دهند تا نیازها و خواسته های مردم برآورده شود.
وی ادامه داد : ما در بخش تحویل سندهای مالکیت روستایی مشکلاتی داشتیم که روستا به روستا توانستیم این مشکلات را حل کنیم و طی پنج ماه 2 هزار و 136 سند مالکیت را صادر شد.
نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: مردم باید در این اراضی زندگی کنند و منابع طبیعی و محیط زیست باید همکاری لازم را با مردمی که بر روی این زمین هایی که نه سند و نه نسق دارند اما از پدرانشان به آنها ارث رسیده همکاری کنند.
وی تاکید کرد: مردم روستا تولید کننده اند به این دلیل مسکن روستایی نیز در اولویت کارها قرار دارد لذا دولت سیزدهم وام ساخت مسکن را از 40 میلیون تومان به 200 میلیون تومان افزایش داد تا اگر روستایی تمایل به ساخت خانه دارد در روستا زیر ساخت برای ساخت مسکن روستایی فراهم باشد.
استاندار گیلان با اشاره به مشکل روستائیان در مسائله تغییر کاربری اراضی نیز گفت : شوراها و دهیاران در بازنگری اصلاح کاربری اراضی ضمن حفظ و پاسداشت مواهب طبیعی، مسکن روستای را در اولویت قرار دهند.
وی از دستگاههای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی خواست با تسهیل پرداخت وام به مددجویان تحت پوشش ساخت مسکن برای مددجویان را سرعت ببخشند.
عباسی افزود: ما نیز با قدرت و قوت طبق قولی که آیت الله دکتر ریسی در نهضت ملی مسکن داده اند همراهی و حمایت لازم را خواهیم داشت.
استاندار با اشاره به سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان گیلان و تصمیمات اتخاذ شده درباره محصولات چای و برنج گفت: وظیفه ما در دولت حمایت از کشاورزان است و باید تسهیلات و امکانات لازم برای آنها فراهم شود.
وی در ادامه با اشاره به کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری استان گیلان نسبت به میانگین کشوری اظهار کرد: طی 2 سال اخیر کمک هایی برای اشتغالزایی انجام شده است ، در شهرستان املش نیز این تسهیلات برای اشتغال تخصیص یافته است که این شهرستان را در پنج رتبه برتر استانی جای داده است.
عباسی در مورد پروژه کنار گذر شهرستان املش نیز گفت: با انجام اقدامات عملی در این بخش تا پایان شهریور تحولی در این بخش ایجاد خواهد شد و هیچ دستگاهی حق ندارد تداخلی در این مورد ایجاد کند.
شامگاه سه شنبه همچنین به صورت همزمان با حضور استاندار گیلان ۶ پروژه عمرانی با بیش از۳۳۶ میلیون ریال اعتبار در شهرستان املش افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.