کد خبر : 18524
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

عضو شورای اسلامی شهر رشت:بابت عدم تحقق بودجه هشدار می‌دهم

عضو شورای اسلامی شهر رشت:بابت عدم تحقق بودجه هشدار می‌دهم
شفیعی:در ۶ ماهه نخست سال جاری در شهرداری منطقه یک فقط دویست پروانه ساخت و ساز صادر شده است.

به گزارش پویشگران گیل:
سیدشمس شفیعی در یکصد و هفتمین جلسه علنی شورا با اشاره به اینکه قصد دارم تحلیل درآمدی بودجه سال ۱۴۰۲ در بخش ساخت و ساز، مسکن و مشتقات را ارائه کنم، گفت: بر مبنای مستنداتی که وجود دارد بابت عدم تحقق بودجه هشدار می‌دهم و چنانچه تغییر رویه ای در حوزه مالی شاهد نباشیم ،امکان تحقق بودجه وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در محاسبه درآمد ملی کشور و رشد اقتصادی دو آمار ارائه می‌شود، افزود: در بررسی این آمارها با احتساب فروش نفت و بدون احتساب فروش نفت را ملاک قرار می‌دهند و در شهرداری رشت نیز نسبت واگذاری دارایی  مورد توجه است که مواردی از جمله فروش اموال ،جرائم حاصل از ماده صد،عوارض تغییر کاربری را شامل می‌شود.
وی با تاکید به اینکه ۶۲ درصد بودجه شهرداری رشت مسکن و حوزه مشتقات مسکن است، تصریح کرد: متاسفانه آماری که ارائه می‌شود نشان دهنده مبحث دیگری است و هزار و ۵۳۰ میلیارد بودجه جاری سال ۱۴۰۲ است که ۴۴ درصد آن بودجه جاری را شامل می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه متاسفانه در صدور پروانه‌های ساخت و ساز با مشکلاتی مواجه هستیم، بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری در شهرداری منطقه یک فقط دویست پروانه ساخت و ساز صادر شده است و این در حالی است که ۶۹ درصد درآمد بودجه ای شهرداری رشت از ساختمان و مشتقات ساختمان است و پیش بینی می‌کنم چنانچه مباحث بیمه و تامین اجتماعی ساختمان ها را به طور جدی پیگیری کنیم می‌توانیم تحقق بودجه را داشته باشیم.
شفیعی با تاکید به اینکه تمامی اعضای شورا به طور جد از پروژه‌های طرح میثاق حمایت می‌کنند،افزود: شهرداری رشت باید به حوزه مسکن و مشتقات مسکن به منظور تحقق بودجه شهرداری رشت توجه ویژه داشته باشد.

 

منبع:روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.