کد خبر : 10884
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

دستور آزادی ۸۷ نفر از زندانیان صادر شد

دستور آزادی ۸۷ نفر از زندانیان صادر شد
بازدید رییس کل دادگستری استان گیلان از زندان مرکزی رشت

به گزارش پویشگران گیل:
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی، مشارکت و همراهی خیرین استان گیلان با ستاد دیه تحت عنوان جشن گلریزان را بسیار مطلوب دانست و افزود: در بازدید امروز، ۸۷ نفر از زندانیان آزاد شدند که بدهی تعدادی از آنان توسط ستاد دیه و از محل مساعدت‌های خیرین تامین شد.
حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رییس کل دادگستری استان گیلان به همراه هیاتی متشکل از دادستان مرکز استان، معاونین قضایی، مقامات دادگاه‌های کیفری استان و روسای شعب حقوقی و برخی از روسای حوزه‌های قضایی استان از زندان مرکزی رشت بازدید کردند و در این بازدید تعداد ۳۴۲ نفر از زندانیان با مقامات قضایی دیدار کرده و دستور آزادی ۸۷ نفر از زندانیان صادر شد.
رییس کل دادگستری استان گیلان بازدید از زندان را یکی از اولویت‌های کاری در آغازین روزهای ریاست دادگستری استان گیلان دانست و افزود: کسب اطلاعاتی در خصوص نحوه نگهداری زندانیان در زندان، دیدار چهره به چهره با زندانیان و استماع شکایات و مشکلات آنان از نتایج حضور میدانی در زندان است.
وی با بیان اینکه در نشست با مسئولان زندان، سیاست‌های دستگاه قضایی مطابق برنامه عملیاتی، رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و دستورالعمل‌های جاری سازمان زندان‌ها تبیین و توضیح داده شد اظهار داشت: وضعیت زندان‌های استان بحرانی نبوده و تعداد زندانیان نسبت به میانگین کشوری، متعارف است.
رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه نسبت متهمین به محکومین باید کاهش پیدا کند، تصریح کرد: قضات در محاکم قضایی باید در موارد ضروری حکم به زندانی شدن را صادر کنند تا با پایین آمدن تعداد زندانی، کیفیت امور اصلاحی در زندان افزایش پیدا کرده و شاهد بازگشت مجدد زندانی به زندان نباشیم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: زندان‌ها باید کانون اصلاح و تربیت باشند و هدف از زندانی کردن، بازاجتماعی کردن زندانیان، اشتغال و حرفه آموزی، ارتقاء آموزه‌های فرهنگی و تربیتی آنان باشد.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با تقدیر از انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون در راستای کمک به خانواده زندانیان و فعالیت‌های اقتصادی برای زندانی، ابراز داشت: تنها اشتغال همراه با حرفه آموزی است که موجب بازاجتماعی شدن زندانی وعدم بازگشت مجدد به زندان می‌شود.
این مقام ارشد قضایی با بیان اینکه جامعه دارای ارزش‌ها و مقرراتی است و همگان ملزم به رعایت چارچوب‌های قانونی تعریف شده هستند، گفت: کسی که به مقررات و قانون و حقوق عمومی دیگران احترام نمی‌گذارد و خیانت و ترک فعلی اتفاق می‌افتد ناگزیر به نگهداری در زندان است.
وی مشارکت و همراهی خیرین استان گیلان با ستاد دیه تحت عنوان جشن گلریزان را بسیار مطلوب دانست و افزود: در بازدید امروز، ۸۷ نفر از زندانیان آزاد شدند که بدهی تعدادی از آنان توسط ستاد دیه و از محل مساعدت‌های خیرین تامین شده و برخی نیز با ارفاقات قانونی و مساعدت‌های قاضی ناظر زندان و سایر ارفاقات قانونی مشمول آزادی شدند.
رییس کل دادگستری استان گیلان در پایان تاکید کرد: جامعه و خانواده نباید زندانی را طرد کنند بلکه باید بعد از آزادی پذیرای آنان بوده و مقدمات اشتغال آن‌ها را فراهم کنند تا دوباره مرتکب جرم و تخلفی نشوند.
وی با تاکید بر طبقه‌بندی زندانیان اظهار داشت: مجرمین پرخطر باید در حد امکان از سایر زندانیان متمایز شوند تا زمینه‌ای برای تعلیم جرم و تخلف فراهم نگردد.
رئیس شورای قضایی استان پابند الکترونیک را راهکار مناسبی برای‌عدم حضور مجرم در زندان دانست و گفت: سرکشی از زندان‌ها از آداب القضاست که همان آیین دادرسی از نگاه دین مبین اسلام است و حضور قضات در زندان برای زندانیان آرام بخش و مثمر ثمر خواهد بود.
قابل ذکر است که تمامی روسای دادگستری و دادستان‌های استان نیز به طور هماهنگ از زندان‌های شهرستان‌ها بازدید نموده و از نزدیک در جریان مشکلات و خواسته‌های زندانیان قرار گرفتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.