کد خبر : 11333
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان:روسیه برای کمک به ایران در حل موانع کریدور شمال-جنوب مصمم است

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان:روسیه برای کمک به ایران در حل موانع کریدور شمال-جنوب مصمم است
این کریدور بین المللی اکنون در مرحله رفع مسائل اداری قرار دارد تا یک سیستم بین المللی واحد برای هماهنگی حمل ونقل از ایجاد شود. به همین منظور با همراهی همکاران منطقه آزاد اقتصادی انزلی و چابهار برای رفع این مشکلات تلاش می کنیم.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان با اشاره به نقش مهم کریدور شمال-جنوب ایران در گردش تجاری اوراسیا و روسیه گفت: روسیه مصمم است تا با کمک به ایران مشکلات و موانع و نیازهای کریدور شمال به جنوب را حل کند.
سرگئی میلوشکین اظهار داشت: کریدورهای حمل و نقل بین المللی به ویژه کریدور شمال-جنوب ایران در توسعه روابط تجاری بین روسیه و ایران نقش مهمی بر عهده دارند که تا به امروز توانسته است بسیار موفق عمل کنند.
وی ادامه داد: راه اندازی کامل کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب این امکان را به ما می دهد که با تغییر زنجیره های لجستیک در هزینه و زمان تحویل کالا صرفه جویی کنیم و امکان جذب جریان حمل کالا از سایر کشورهای همسایه را نیز فراهم می کند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان اضافه کرد: این کریدور بین المللی اکنون در مرحله رفع مسائل اداری قرار دارد تا یک سیستم بین المللی واحد برای هماهنگی حمل ونقل از ایجاد شود. به همین منظور با همراهی همکاران منطقه آزاد اقتصادی انزلی و چابهار برای رفع این مشکلات تلاش می کنیم.
میلوشکین اراده ایران و روسیه را بر راه اندازی هر چه سریعتر کریدور حمل ونقل بین المللی شمال-جنوب دانست و گفت: با حمایت دو کشور بزودی موانع موجود رفع و این کریدور به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه حل مسائل مذکور تنها در صورت اقدام مشترک روسیه و ایران امکان پذیر است، گفت: از این رو منطقه آزاد لوتوس آستراخان روسیه به طور مرتب جلسات تخصصی را به ریاست منطقه آزاد اقتصادی انزلی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی ایران و نمایندگان نهادهای مختلف برگزار می کند تا مسائل به طور کامل حل شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان افزود: از سال ۲۰۱۹، یک گروه بین المللی در روسیه برای مدیریت و توسعه کریدور حمل ونقل بین المللی شمال-جنوب فعالیت کرده و در نشست با کشورهای عضو این کریدور، موضوعات مهم توسعه آن را بررسی می کنند . طی این سالها ایران حمایت خود از این کریدور را نشان داده و برای راه اندازی هر چه سریعتر کریدور حمل و نقل بین المللی شمال- جنوب آماده است .
میلوشکین بر مشارکت فعالانه ایران و روسیه بر احداث زیرساختهای لجستیکی تاکید کرد و اظهار داشت: بر اساس برآوردهای ما ، تمام قسمتهای فاقد زیرساخت های لجستیکی در آینده ای نزدیک تکمیل شده و به بهره برداری خواهند رسید.
وی بهره برداری بهینه از کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب ،ایجاد مراکز حمل و نقل،لجستیک و احداث انبار در قلمرو دو کشور را از برنامه های آتی دو کشور اعلام کرد که به افزایش گردش کالا بین ایران و روسیه کمک می کند.
میلوشکین منطقه آزاد اقتصادی انزلی را شریک بلند مدت منطقه ویژه اقتصادی لوتوس دانست و خاطر نشان کرد : این همکاری از هفت سال پیش آغاز شده و در این مدت موافقت نامه های همکاری متعددی به امضا رسیده است و در جلسات منظمی که در روسیه و ایران برگزار می شود دستاوردهای توسعه کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب به اطلاع رسانی می شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.