کد خبر : 14869
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

مدیرکل صمت :کارخانجات صنعتی گیلان ۴۶ درصد اوراق فشرده چوبی کشور را تولید می‌کنند

مدیرکل صمت :کارخانجات صنعتی گیلان ۴۶ درصد اوراق فشرده چوبی کشور را تولید می‌کنند
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت:در10 واحد صنعتی بزرگ گیلان سالانه بیش از ۷۹۸ هزار متر مکعب انواع اوراق فشرده چوبی تولید می‌شود.

به گزارش پویشگران گیل نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان گیلان، تیمور پورحیدری طی بازدید از یکی از کارخانجات بزرگ تولید کننده اوراق فشرده چوبی در فومن، اظهار داشت: کارخانجات صنعتی گیلان ۴۶ درصد اوراق فشرده چوبی مورد استفاده کشور را با بهترین کیفیت تولید می‌کنند.
وی با بیان اینکه۱۰ واحد صنعتی گیلان با تجهیزات مدرن، توانایی تولید بیشتر اوراق فشرده را نیزدارند، افزود: ظرفیت اسمی خطوط تولید و توانمندی ماشین آلات نصب شده در این کارخانجات به مراتب بیشتر از تولیدات فعلی اوراق فشرده در استان است و اگر موضوع واردات چوب به صورت خام و کشت صنعتی چوب به شکل گسترده محقق شود شاهد تامین حداکثری نیاز کشور در گیلان خواهیم بود.
به گفته این مسئول بیش از ۷۰ واحد صنعتی پالت‌سازی نیز در استان با ظرفیت تولید قریب به ۲ میلیون تن در سال؛ نیاز ۹۰ درصد صنعت بسته‌بندی را تامین می‌کنند.
مدیرکل صمت استان با توجه سرمایه گذاری های انجام شده در بخش سلولزی و صنایع چوبی گفت: گیلان با تولید سالانه ۷۹۸ هزار مترمکعب تخته فیبر و نئوپان، ام دی اف؛اچ دی اف،هایگلاس و ملامینه در صدر کشور است و به جرأت می توان گفت که گیلان؛ قطب اول صنعت سلولزی کشور است.
پورحیدری در بخشی از سخنان خود به سرمایه‌گذاری بیش از۳۰۰۰ میلیارد تومانی کارخانه نئوپان فومنات اشاره و اعلام کرد: هم اکنون این شرکت علاوه بر دارا بودن تصفیه خانه قبلی؛ اقدام به تاسیس تصفیه خانه جدید مجهزتری با سرمایه‌گذاری افزون بر۴۰ میلیارد تومان در راستای رعایت بیشتر موازین بهداشتی و زیست محیطی نموده است که این طرح بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.