کد خبر : 10086
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

مدیرکل صمت گیلان؛مشاورین املاک فاقد پروانه پلمب می‌شوند

مدیرکل صمت گیلان؛مشاورین املاک فاقد پروانه پلمب می‌شوند
از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۴۸۱واحد مشاور املاک متخلف پرونده‌ای به ارزش چهار هزار ۵۳۹ میلیارد ریال جهت اعمال قانون تشکیل شده است.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از برخورد قاطع با بیش از ۷۰ واحد مشاور املاک در استان خبر داد و گفت: مشاورین املاک فاقد پروانه پلمب می‌شوند.
تیمور پورحیدری از اجرای طرح تشدید نظارت بر سوداگران بازار املاک و مسکن در راستای مصوبه شورای عالی مسکن خبر داد و اظهار داشت: هیچ واحد صنفی بدون اخذ پروانه کسب بر اساس ماده ۲۷ قانون نظام صنفی حق فعالیت ندارد.
وی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین صنفی توسط فعالین حوزه املاک و مسکن در گیلان گفت: این مدت بارها از رسانه‌های مختلف هشدار و تذکرات پیرامون طرح نظارتی مذکور صورت گرفته؛ بنابراین بازرسین این اداره کل مشاورین املاک فاقد پروانه را بدون اغماض پلمی خواهند کرد.
پورحیدری برخورد قاطع و پلمب بیش از ۷۰ واحد مشاور املاک در گیلان را ماحصل اجرای طرح نظارتی علاوه بر جرائم و تشکیل پرونده‌های تعزیری برشمرد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۴۸۱واحد مشاور املاک متخلف پرونده‌ای به ارزش چهار هزار ۵۳۹ میلیارد ریال جهت اعمال قانون تشکیل شده است.
مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه بیش از ۱۴هزار مشاور املاک به صورت رسمی دارای پروانه کسب در گیلان فعالیت می‌کنند که ۴۹۰۰ واحد آن در شهرستان رشت فعال می‌باشند گفت: با تشکیل تیمی متشکل از کارشناسان اداره کل مسکن راه و شهرسازی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف،اماکن و بازرسین این اداره کل طی گشت مشترک با واحدهای صنفی که دستورالعمل‌ها و قوانین نظام صنفی را رعایت نکرده‌اند برخورد قانونی و قاطع بعمل می‌آید و در این رابطه گزارشات مردمی به سامانه پاسخگویی ۱۲۴ نیز بسیار کارگشا و اثربخش است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.