کد خبر : 8339
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۴۹

۱۲۰ سفره هفت‌سین برای میزبانی نوروز در گیلان گسترده می‌شود

۱۲۰ سفره هفت‌سین برای میزبانی نوروز در گیلان گسترده می‌شود
دستورالعمل اجرایی با عنوان ساماندهی سفر ایمن با مدیریت و برنامه ریزی مسئولانه ابلاغ شده که رعایت پروتکل های بهداشتی در سفرهای نوروزی برای سال جدید مورد تاکید است.

به گزارش پویشگران گیل:
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی گیلان اعلام کرد: ۱۲۰ سفره هفت سین در کنار ۴۰۰ غرفه نمایشگاه صنایع دستی و ۲۷ نوروزگاه برای میزبانی گردشگران نوروزی گسترده میشود.
ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان روز سه شنبه در نشست خبری بمنظور اعلام برنامه های جشن نوروزی افزود: همچنین ۵۱ برنامه آئینی، بومی و محلی و آماده سازی ۵۰۰ بنای تاریخی و میراث فرهنگی و ۲۵۰ میراث طبیعی برای پذیرا شدن میهمانان نوروزی برنامه ریزی شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تدوین تقویم جشنواره ای در استان اشاره کرد و گفت: بدلیل جذابیت های آئینی، بومی و محلی و تولیدی این تقویم برای سال ۱۴۰۱طرح ریزی شده است.
جهانی گفت : بر اساس این تقویم ۳۰ جشنواره در سال جدید با محوریت محصولات کشاورزی و صنایع دستی،آئین های بومی، بازیهای محلی برنامه ریزی شده است که جشنواره چای در املش،بهارنارنج در لنگرود و کومله، نیشکر در صومعه سرا برخی از آنها است.
ابلاغ دستورالعمل ساماندهی سفر ایمن
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز در این نشست گفت: دستورالعمل اجرایی با عنوان ساماندهی سفر ایمن با مدیریت و برنامه ریزی مسئولانه ابلاغ شده که رعایت پروتکل های بهداشتی در سفرهای نوروزی برای سال جدید مورد تاکید است.
حمیدرضا آذرپور با بیان اینکه معرفی جاذبه های کمتر شناخته شده و کمک به کسب و کارهای گردشگری آسیب دیده از کرونا اهداف برنامه های نوروزی امسال است، افزود: ۱۰ کمیته با ۳۷ عضو و محورهایی چون بهداشتی،امنیتی،انتظامی،تنظیم بازار، شکایات شکل گرفته است.
وی اظهار داشت: علاوه بر تاسیسات گردشگری همه امکانات و ظرفیت های دستگاه های اجرایی برای استفاده در مواقع اضطرار به صورت آماده باش درآمده اند تا سفر آرامی و ایمنی برای گردشگران نوروزی استان رقم بخورد.
در نوروزسال گذشته یک میلیون و ۲۲ هزار و ۵۲۸ خودرو با برآورد پنج میلیون و ۱۰۶ هزار گردشگر به گیلان سفر کردند که ۳۲۶ هزار و ۴۵۶ نفر در مراکز اقامتی رسمی اقامت گزیدند.
گیلان با سه هزار و ۲۵۲ تاسیسات گردشگری مهیای میزبانی از میهمانان نوروزی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.