کد خبر : 7112
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

رئیس خانه معدن ایران: اقتصاد باید به سمت بهره‌وری از منابع معدنی و توسعه معادن پیش رود

رئیس خانه معدن ایران: اقتصاد باید به سمت بهره‌وری از منابع معدنی و توسعه معادن پیش رود
امروز باید نگاه ما به ۵۰ سال آینده باشد و همچنین در برنامه‌های توسعه موضوع بهره‌گیری از مواد معدنی مدنظر قرار گیرد.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس خانه معدن ایران در همایش “جایگاه معدن و صنایع معدنی در توسعه اقتصادی گیلان” اظهار داشت: کشور ما به جهت توسعه اقتصادی ناگزیر است که سمت معادن و بهره‌برداری از آنان پیش رود.
محمدرضا بهرامن با بیان اینکه معادن ثروتی خدادادی است که باید از این منابع به درستی بهره گیری شود، گفت: مواد معدنی زایشی نیستند و ثروتی خدادادی هستند که باید با مدیریت درست از آنان استفاده شود.
وی افزود:اگر چه ایران کشوری است که منابع عظیم نفت و گاز را برخورداست اما در کنار دارا بودن منابع نفت و گاز مواد معدنی را نیز داراست که از این حیث ما از کشورهای آمریکا و روسیه پیشی گرفته‌ایم.
وی خاطر نشان کرد: امروز باید نگاه ما به ۵۰ سال آینده باشد و همچنین در برنامه‌های توسعه موضوع بهره گیری از مواد معدنی مدنظر قرار گیرد.
رئیس خانه معدن ایران گفت:رشد بهره برداری از منابع معدنی در حال حاضر ۹/۸ است که در برنامه هفتم توسعه این میزان ۱۱/۷ پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به لزوم تعامل صنعت و دانشگاه در خصوص معادن افزود:ابزارهای رشد در حوزه معدن باید فراهم شود و صنعت و معدن باید در کنار هم قرار گیرند تا نیازهای همدیگر را تامین نمایند.
بهرامن تصریح کرد:در زمینه طرح‌های پژوهشی و استفاده از ظرفیت دانشجویان در کل کشور می‌توانیم با دانشگاه همکاری‌های دوسویه برقرار نماییم.
بهرامن همچنین به لزوم آگاه نمودن مسوولین در خصوص معادن گفت:مسوولین استانی و قضات، محیط زیست و منابع طبیعی باید از طریق خانه‌های معادن با معضلات حقوقی و اجتماعی فعالان حوزه معادن آشنا شوند تا از طریق بتوان فعالیت معادن را در چارچوب‌های قانونی و به شکل صحیح هدایت کرد.
وی در پایان گفت: رشد ۱۱/۷ درصدی معادن بدون نگاه کارشناسانه رخ نخواهد داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.