کد خبر : 16073
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۶:۵۹

استاندار گیلان در آئین اختتامیه اجلاس پیرغلامان حسینی:روضه‌‌های خانگی و مجالس عزاداری توسط بانوان تأثیرات خوبی در جامعه دارد

استاندار گیلان در آئین اختتامیه اجلاس پیرغلامان حسینی:روضه‌‌های خانگی و مجالس عزاداری توسط بانوان تأثیرات خوبی در جامعه دارد
عباسی:انوان برای اولین بار در این اجلاس حضور داشتند و همان‌طور که می‌دانید روضه‌‌های خانگی و برگزاری مجالس عزاداری توسط بانوان تأثیرات خوبی در جامعه دارد.

به گزارش پویشگران گیل :  
اسدالله عباسی شامگاه (پنج‌شنبه) در مراسم اختتامیه بیستمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در مصلی امام خمینی (ره) رشت با بیان اینکه سوم شهریور سال گذشته تکلیف شد پرچم امام حسین (ع) را از استان کرمانشاه تحویل بگیریم، اظهار کرد: از تمامی مداحانی که افتخار دادند و به گیلان آمدند و استان را نورانی کردند سپاسگزاری می‌کنم.
وی افزود: زمانی که مدافعان حرم گیلانی در نبل الزهرا پیروز شدند و این شهر را به جبهه مقاومت برگرداندند، شهید حاج قاسم سلیمانی در بین مدافعان حرم ما حضور پیدا کردند و ادامه داد: زمانی که سردار دلها  در کنگره هشت هزار شهید استان حضور یافتند خود را یک رشتی معرفی کرد و امشب نیز حس خوبی به ما دست داد و زمانی که پرچم این رویداد را به استان کرمان تحویل دادم و به نظر بنده یکی از عزیزانی که از همه ما خوشحال‌تر شد، روح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.
استاندار گیلان با بیان اینکه سازمان‌ها و نهادهای بسیاری برای برگزاری باشکوه این اجلاس تلاش کردند، خاطرنشان کرد: امیدوارم پیرغلامان حسینی از میزبانی گیلانی‌ها راضی باشند.
عباسی با اشاره به اینکه حضور بانوان از ویژگی‌های مهم این اجلاس بود، خاطرنشان کرد: بانوان برای اولین بار در این اجلاس حضور داشتند و همان‌طور که می‌دانید روضه‌‌های خانگی و برگزاری مجالس عزاداری توسط بانوان تأثیرات خوبی در جامعه دارد.
در مراسم اختتامیه بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی با حضور دکتر پیمان جبلی رییس رسانه ملی، آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، دکتر اسد الله عباسی استاندار گیلان، سردار علی فضلی جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران، حجت الاسلام و المسلمین استاد پناهیان، معاون استانداری کرمان، سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان و مداحان، پیرغلامان و جمعی از مسئولان، پرچم اباعبدالحسین (ع) برای بیست و یکمین اجلاس بین المللی به استان کرمان اهداء شد.
همچنین از تمبر بیستمین اجلاس پیرغلامان گیلان رونمایی شد.

مراسم بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان امسال برای نخستین بار یک بخش ویژه داشت و آن حضور بانوان بود که در مراسم اختتامیه این اجلاس از بانوان خادم حسینی از جمله زحیل ابی عُبد بانوی موکب دار و خادم حسینی از کشور عراق، خانم‌ها فائزه عظیم زاده، نیلچی زاده، صادقی، فاطمه جلیلی، طاهره کلانکی و ام البنین شورخانی مادر شهیدمحمود رضا موفق بعنوان ستایشگر (مداح) وخادم حسینی تجلیل شد.
همچنین از از جمله دکتر عبدالرضا سخا از افغانستان، سیدصفر علی حسینی از هند، سید نجم الحسن جعفری از کراحی پاکستان، ناصرعلی پتان از تایلند، و سید محمد رستگار، از ایران نیز آقایان علی صومی، ابراهیم شریعتی، سیدعلی ضیابری، اسماعیل گوهری، شهروز بیوک‌زاده، علی اکبر صفوی ثانی، محمد رضا عاصی، کامل نوروزی، جواد اعتماد سعید، حجت الله رزق خواه، جواد حاجی ابوالقاسم دولابی و احمد شمس قدردانی شد.
در این مراسم همچنین از مستند پیرغلامان به تهیه کنندگی محمد حسین احمدی و سرود پیرغلامان با اجرای ابوذر روحی رونمایی و پرچم متبرک آستان قدس رضوی حضرت امام رضا علیه السلام به حیدرالبراتی مداح عراقی و اهدای تندیس جشنواره پیرغلامان به مصطفی عیسایی شاعر از کشور عراق اهدا شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.