کد خبر : 12643
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

معصومه نیک کار

مدیر تالار منطقه‌ای بورس گیلان: سهولت در تامین منابع مالی از مهمترین دستاوردهای حضور شرکت‌ها در بورس می باشد

مدیر تالار منطقه‌ای بورس گیلان: سهولت در تامین منابع مالی از مهمترین دستاوردهای حضور شرکت‌ها در بورس می باشد
با عنایت به فعالیت حدود ۲ میلیون شهروند در بازار سرمایه، شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند فرصت مناسبی جهت معرفی خود و تبلیغ فعالیتشان خواهند داشت.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیر تالار منطقه‌ای بورس گیلان در اولین نشست تخصصی تشریح مزایای پذیرش در بورس، که با حضور تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی شاخص در دفتر شهر صنعتی رشت برگزار شد، گفت: بورس منطقه‌ای گیلان در طی سه سال اخیر از نظر ارزش معاملاتی که سهامداران انجام دادند جزء برترین‌ها در میان بورس‌های منطقه‌ای کشور بوده است که دلیل اصلی آن استقبال شهروندان و سهامداران گیلانی و اقبال آنان به بورس می باشد.
حافظ محفوظی افزود: به همین دلیل، جهت سهولت پذیرش شرکت‌های استان گیلان در بورس اختیارات ویژه‌ای به تالار منطقه ای استان واگذار شده و بخش عمده فرایند پذیرش در بورس در کارگزاری استان انجام می شود.
وی تصریح کرد: بالاترین منفعت حضور در بورس برای شرکت‌ها، سهولت تامین منابع مالی برای تولید در مقایسه با تسهیلات سیستم بانکی است و در واقع جهت سرمایه در گردش و نیز توسعه فعالیت‌های صنعتی، جذب سرمایه از طریق مشارکت مردم و بدون هزینه صورت خواهد گرفت.
محفوظی همچنین گفت: وقتی افرادی به عنوان سهام‌دار یک شرکت در بازار سرمایه حضور دارند با توجه به اشتراک منافع آنها با شرکت مورد نظر قطعاً دیدگاه و حمایت ویژه‌ای نسبت به آن واحد تولیدی خواهند داشت.
وی در ادامه گفت: با عنایت به فعالیت حدود ۲ میلیون شهروند در بازار سرمایه، شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند فرصت مناسبی جهت معرفی خود و تبلیغ فعالیتشان خواهند داشت.
محفوظی افزود: وقتی شرکتی در بورس پذیرفته می‌شود طبق یک چارچوب تعریف شده و استاندارد باید اطلاعاتش مشخص و شفاف باشد و رعایت این استانداردها در بهبود روند مراودات تجاری ملی و بین‌المللی موثر است و نیز مبادلات مالی شرکت‌ها را تسریع و تسهیل می نماید.
مدیر تالار منطقه‌ای بورس گیلان با
بیان اینکه در مرحله اول ارائه درخواست پذیرش هر شرکت در بورس به انضمام صورتهای مالی حسابرسی شده آن شرکت برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ جهت آغاز فرآیند پذیرش در بورس مورد نیاز می‌باشد گفت: واحدهای اقتصادی استان می توانند با ارائه مدارک فوق به تالار منطقه ای بورس گیلان فرآیند بورسی شدن را آغاز نمایند و همکاران ما در استان، از طریق ارائه مشاوره‌های لازم و پیگیری‌های تکمیلی در کنار شرکت‌های استان خواهند بود.
مدیرعامل شهر صنعتی رشت نیز در این نشست ضمن اشاره به حضور شرکت‌های شاخص تولیدی دارای برند ملی در این شهر صنعتی گفت: به دلیل سیاست‌های انقباضی و مشکلات موجود در سیستم بانکی برای ارائه تسهیلات به حوزه تولید، حضور در بورس یکی از بهترین راهکارهای تامین منابع مالی برای شرکت‌ها می‌تواند باشد.
میرشمس الدین مهدوی تصریح کرد: یکی دیگر از مزایای ورود به بورس برای واحدهای تولیدی، شفاف سازی بیشتر در حوزه اقتصادی و افزایش اعتماد عمومی در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه تولید می باشد.
وی همچنین گفت: شرکت‌های شاخص شهر صنعتی رشت با حضور در بورس امکان برخورداری از مزایای فراوان بازار سرمایه را خواهند داشت و اطلاع رسانی از این مزیت‌ها می‌تواند جهت افزایش رغبت واحدهای تولیدی به پذیرش در بورس موثر باشد.
مدیرعامل شهر صنعتی رشت بر لزوم تداوم این نشست‌ها و نیز برگزاری رویدادهای آموزشی و ترویجی جهت آشنایی بیشتر شرکت‌های تولیدی با مزیت‌های حضور در بورس تاکید نمود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.