کد خبر : 9847
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲

در جلسه شورای شهرستان رشت عنوان شد؛ با متجاوزین به حریم راه‌ها برخورد شود

در جلسه شورای شهرستان رشت عنوان شد؛ با متجاوزین به حریم راه‌ها برخورد شود
تعامل استانداری با راهداری جهت حذف سرعتگیرها

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس شورای شهرستان رشت با اشاره به چشم طمع برخی متخلفان به استفاده از حریم راه‌ها در استان گیلان، گفت: با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد قاطع می‌شود.
جلسه شورای شهرستان رشت با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان عصر روز چهاشنبه تشکیل شد.
مجید عزیزی در این جلسه با اشاره به این مطلب که در شهرستان رشت یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه وجود دارد، اظهار کرد: نگهداری از این حجم از راه با توجه به شرایط آب و هوایی گیلان کار دشواری است.
وی با بیان اینکه شهرستان رشت به دلیل گردشگر پذیر بودن و دارا بودن منابع طبیعی مانند کوه و جنگل و دریا مورد استقبال همیشگی گردشگران است، خاطرنشان‌ کرد: استان گیلان در کنار مزایا و عوایدی که گردشگری برای اقتصاد شهرستان می‌تواند به ارمغان بیاورد اما این حجم از تردد نیازمند مراقبت و بهسازی همیشگی است.
رییس شورای شهرستان رشت با اشاره به اینکه اداره راهداری مسئول نگهداری از راه های استان است، بیان کرد: راهداری تاکنون بسیار خوب به وظایف خود عمل کرده و از همینجا از زحمات این بزرگواران تشکر می کنم.
عزیزی با بیان اینکه بر اساس ضوابط هرگونه ساخت و ساز در اطراف جاده‌ها باید با رعایت حدود جاده و با مجوز از اداره راهداری باشد، تصریح کرد: گیلان به دلیل شرایط آب و هوایی مطبوع، جذابیت زیادی برای سکونت هموطنانمان از اقصی نقاط کشور دارد و از همین رو شاهد سرازیر شدن جمعیت و افزایش قیمت ملک هستیم.
وی افزود: همین امر سبب طمع برخی متخلفان برای استفاده از حریم راه‌ها است که باید با آنها برخورد جدی شود اما در شهرستان رشت به دلیل وسعت راه‌ها، رسیدگی به تخلفات برای راهداران بسیار دشوار است.
عزیزی نقش بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای روستا را نیز بسیار کارگشا عنوان کرد و گفت: با گزارش به موقع از تخلفات باید در برخورد با متخلفان موثر عمل شود و یکی از اقدامات موثر دیگر استفاده گسترده از رسانه و فضای مجازی و انتشار گسترده اخبار برخورد با متخلفان است تا سوداگران با اطلاع از برخورد قاطع اداره راهداری دیگر به خود اجازه تخلف در حریم راه را ندهند.
رئیس شورای شهرستان رشت با بیان اینکه با اهمیت ترین موضوعات در اداره راهداری امنیت جاده‌ای است‌، خاطرنشان کرد: شهرستان رشت یکی از پر حادثه‌ترین مناطق در تلفات عابرین پیاده در کل استان است و استفاده گسترده از تابلوهای غیرمجاز در کنار تجاوز به حریم راه، تردد را پرخطر کرده است.
عزیزی با بیان اینکه وضعیت خاص اقلیمی و ترافیک شدید در برخی از راه‌ها، سبب استهلاک زودرس علایم جاده‌ها شده است، متذکر شد: برطرف نمودن چنین مواردی و همچنین توجه ویژه به روشنایی مسیرها می‌تواند در کاهش تلفات و خسارات موثر واقع شود.
– حریم جاده رشت به تهران مشخص نیست
شفقی رئیس اداره راهداری شهرستان رشت نیز در ادامه جلسه با تشکر از اعضای شورای شهرها و روستاها در بحث همکاری برای ساخت راه های روستایی گفت: امسال ۵۰ هزار تن آسفالت در شهرستان رشت ریخته شده و بالغ بر ۵۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.
در ادامه مهربان عضو شورای شهر لولمان اظهار کرد: در مسیر آستانه به لولمان و کوچصفهان روشنایی معابر اصلی که در اختیار اداره راه است به مدت ۶ ماه است به علت سرقت سیم خاموش است. در خواست دارم که بروکراسی اداری در مورد خاموشی معابر کوتاه‌تر باشد.
علیرضا تاج شهرستانی دیگر عضو شورای شهرستان رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: راه ها شاهرگ های اساسی زندگی ما هستند و قطعا کمتر از نعمت برق و گاز برای ما نیستند اما ضمن تشکر و قدردانی از اداره راه اما مسائلی مانند روشنایی ‌ و فضای سبز و نگهداری از راه ها با مشکلاتی مواجه هستند.
وی یادآور شد: بنده چون در کار هنر هستم و به زیبایی شناسی اهمیت میدهم اما متاسفانه بی سرو سامانی خصوصا در فضای سبز جاده ها وجود دارد.
تاج شهرستان با بیان اینکه متاسفانه بخش زیادی در منطقه شرق گیلان روشنایی وجود ندارد و خاموش اس، تصریح کرد: اگر بحث بر سر صرفه جویی است به نظرم جان مردم مهمتر است.
وی با تاکید بر اینکه تعیین حریم باید حتما وجود داشته باشد، بیان کرد: حریم راه رشت به تهران مشخص نیست، همچنین سرعتگیر ها زیادی داریم که سبب نارضایتی زیادی در بین مردم شده است.
صادقی عضو شورای لشت نشا در این جلسه بیان کرد: بین شهرها فضای سبز تناسب مناسبی ندارد و در حوزه روستایی آسفالت ها بهتر انجام شده است.
نیکخو عضو شورای شهر خشکبیجار نیز گفت: جاده امین آباد به خشکبیجار روکش آسفالت شده است و انتظار داریم مسیر روستای تازه آباد نیز آسفالت شود.
وطن دوست عضو شورای شهر سنگر در این جلسه اظهار کرد: راه ها از اساسی ترین موارد در زندگی هستند و متاسفانه در سنگر هنوز برای ۱۸۰۰متر کمربندی اجرا نشده در حالی که در طرح تفصیلی دیده شده است.
همچنین، عباس پور عضو شورای شهر لشت نشاء گفت: در راه های روستایی خط‌کشی ها بسیار کم است و پروژه خمام به لشت نشا نیز مسکوت مانده و علتش نیز مشخص نیست.
– برای حذف سرعتگیرها نیازمند تعامل استانداری و دفتر فنی هستیم
غلامعلی نیک فهم در این جلسه با تاکید بر اینکه احداث جاده و تعریض کمربندی با راهداری نیست، اظهار کرد: به شهر رشت بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در حوزه راه کمک کردیم.
مدیر کل راهداری استان گیلان در مورد خاموشی روشنایی معابر نیز بیان کرد: دزدی در حوزه کابل و تجهیزات روشنایی‌های راه بسیار ساده شده است و بزرگترین معضل و مشکل ما همین است.
نیک‌فهم با تاکید بر اینکه روشنایی از لحاظ تخصصی بر عهده ما نیست اما ادارات مربوطه اگر با ما تعامل بیشتر یداشته باشند قطعا این مسئله در کل استان برطرف خواهد شد، یادآور شد: متاسفانه انتظار دارند صفر تا صد مسئله روشنایی را اداره راه انجام دهد در حالی که از لحاظ تخصصی بر عهده ما نیست.
وی در مورد سرعتگیرها نیز بیان کرد: برای حذف سرعتگیرها نیازمند تعامل استانداری و دفتر فنی هستیم، متاسفانه در چندساله گذشته مرگ و میر تصادفات افزایش پیدا کرد اما باید ۳۰ درصد از سرعتکاه‌ها در مرداد ماه کاهش دهیم.
مدیرکل راهداری استان گیلان در پایان گفت: امسال پروژه‌های جدید روستایی تعریف نمی شود و پروژه‌های نیمه تمام باید تکمیل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.