کد خبر : 9291
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان خبر داد؛ مرمت و بازسازی سرای محتشم رشت با مشارکت کسبه و بازاریان

سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان خبر داد؛ مرمت و بازسازی سرای محتشم رشت با مشارکت کسبه و بازاریان
با همت مالک، کسبه و نظارت فنی کارشناسان، سردر سرای محتشم در حال مرمت و بازسازی است.

به گزارش پویشگران گیل:
سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: به همت مالک، کسبه و نظارت فنی کارشناسان، سردر سرای محتشم رشت در حال مرمت و بازسازی است.
محمدرضا امیری نژاد، سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان در گفتگو با مهر اظهار کرد: ترمیم و بازسازی اماکن حفاظتی و زیرساختی میراث فرهنگی در گیلان بسیار اهمیت و ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه ساختمان پایگاه حفاظت میراث فرهنگی شهرستان آستارا مرمت شد، افزود: مرحله‌ی دوم ساخت پایگاه حفاظت میراث فرهنگی شهرستان آستارا با سربندی سازه و تحت نظارت کارشناسان فنی اداره کل به پایان رسید.
امیری نژاد با بیان اینکه ۲ میلیارد ریال برای سقف ساختمان پایگاه هزینه شده است، گفت: با تکمیل و پایان یافتن عملیات احداث سازه و در راستای مراقبت و حفاظت از آثار تاریخی همکاران یگان حفاظت و بخش اداری در مکان مورد نظر مستقر می‌شوند.
وی ادامه داد: همکاران ما پس از استقرار در این پایگاه ضمن صیانت از آثار به مردم شریف شهرستان در حوزه‌های مختلف سه گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خدمات رسانی خواهند کرد.
سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان در بخش دیگر صحبت‌هایش با اشاره به مرمت و بازسازی سردر سرای محتشم اضافه کرد: با همت مالک، کسبه و نظارت فنی کارشناسان، سردر سرای محتشم در حال مرمت و بازسازی است.
امیری نژاد اضافه کرد: در پی تخریب و ریزش بخش کوچکی از سردر سرای محتشم، با تمهید مقدمات و تأمین هزینه از سوی مالک و تجار، ضمن معرفی پیمانکار ذیصلاح و نظارت فنی کارشناسان، مرمت و رفع خطر از بنای تاریخی محتشم در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه در این مرحله از عملیات، نسبت به رفع خطر اضطراری از بنا برنامه ریزی شده افزود: در مراحل بعدی مرمت و سامان دهی کلی سرای محتشم صورت می‌گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.