کد خبر : 6943
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

کتاب “اصول علمی روزنامه‌نگاری”منتشر شد

کتاب “اصول علمی روزنامه‌نگاری”منتشر شد
مجید محمدپور از مدرسان مراکز آموزش عالی و فعالان عرصه مطبوعات با تالیف بیش از 20 جلد کتاب و سوابق درخشانی در مسئولیت‌های اجتماعی و رسانه ای کشور از سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

به گزارش پویشگران گیل:
“کتاب اصول علمی روزنامه‌نگاری، روزنامه‌نگاری سایبری” تالیف مجید محمدپور استاد علوم ارتباطات و روابط عمومی منتشر شد.
این کتاب در 290 صفحه قطع وزیری در زمینه‌ی “شیوه‌های علمی مصاحبه ،اصول خبرنویسی و گزارش‌نویسی،مبانی ارتباط جمعی،تاریخ روزنامه‌نگاری ایران، شیوه سوژه‌یابی خبری، سیاست‌گذاری خبر و سواد رسانه ای،خبرنگاری بحران و روزنامه نگاری سایبری” بحث و بررسی دارد.
اصول علمی روزنامه‌نگاری، کتابی مرجع و دانشگاهی است که مباحث را به صورت کاربردی دنبال می‌کند و بهترین معیار برای فراگیری اصول علمی اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها به شمار می‌رود.
در فصل روزنامه‌نگاری سایبری “فصل آخر کتاب” بحث‌ها، نظریه‌ها و تعاریف جدیدی مطرح شده است که فعالیت در این فضا را ساده تر و روان‌تر می‌کند.
در پیشگفتار کتاب اصول علمی روزنامه نگاری آمده است: عصر حاضر به لحاظ گسترش پرشتاب و پیشرفت شگفت‌انگیز علوم و فن آوری‌های نوین را، به درستی عصر ارتباطات و اطلاعات نامیده اند. عصری که وارد آن شده ایم ” عصر موج سوم ” است و خواه نا خواه این ورود پر شتاب، براساس اصول و حساب شده به جلو می رود.
درقرن پیش رو علم و دانایی مبداء و معیار ثروت و قدرت است و سایر امور زیر مجموعه اندیشه برتر به حساب می‌آیند. انسان در این قرن بدون شک منشاء تحولات عظیمی است و دیگر جایی برای کار ابزار گونه وجود نخواهند داشت.
مجید محمدپور از مدرسان مراکز آموزش عالی و فعالان عرصه مطبوعات با تالیف بیش از 10 جلد کتاب و سوابق درخشانی در مسئولیت‌های اجتماعی و رسانه‌ای کشور از سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود و کتاب خاطرات دفاع مقدس تحت عنوان حسرت عشق طی روزهای آینده منتشر می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.