کد خبر : 5038
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۳۷

برگزاری اولین جشنواره بلوش(تمشک جنگلی) در گیلان

برگزاری اولین جشنواره بلوش(تمشک جنگلی) در گیلان
وجود درختان‌ بیشمار تمشک در این شهرستان یک مزیت ارزشمند گردشگری است که هر ساله مسافرین بسیاری را جذب این منطقه می‌کند.

به گزارش پویشگران گیل:
نخستین جشنواره بلوش‌(تمشک جنگلی) با حضور استاندارگیلان و جمعی از مسئولین استان و تعدادی از هنرمندان مطرح کشوری در شهرستان سیاهکل برگزار شد.
در آیین نخستین جشنواره بلوش‌(تمشک جنگلی) ، عباسی استاندار گیلان، فرخی نماینده سیاهکل و دیلمان در مجلس شورای اسلامی، بابایی فرماندار ،لاهوتی شهردار و اعضای شورای شهر سیاهکل و تعدادی از هنرمندان گیلانی از جمله فرهاد بشارتی، مرجانه گلچین و ساعد هدایتی و نیز بیش از هشت هزار نفر از قشرهای مختلف مردم وگردشگران حضور داشتند.
استاندار گیلان در جریان برگزاری این جشنواره گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی باعث می‌شود تا فرهنگ غنی استان حفظ شود و هر شهرستانی با توجه به محصولات و پتاسیل‌هایی که در زمینه‌های مختلف کشاورزی و اقتصادی که دارد به دیگر استان‌ها شناسانده شوند.
عباسی با تاکید برگزاری بیشتر چنین چشنواره‌هایی در سطح استان، افزود: در اکثر نقاط این استان سرسبز محصولی متنوع در حال تولید است و بسیار خرسندم که در جشن بزرگ برداشت تمشک به عنوان یک محصول خدادادی در کنار مردم هستم.
وی ادامه داد: وجود درختان‌ بیشمار تمشک در این شهرستان یک مزیت ارزشمند گردشگری است که هر ساله مسافرین بسیاری را جذب این منطقه می‌کند.
همچنین در پایان جشنواره بلوش‌(تمشک جنگلی) ،تعدادی از زوج‌های جوان سیاهکلی که به تازگی ازدواج کرده‌اند به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) تجلیل شدند و همچنین تعدادی از هنرمندان مطرح کشوری و استانی به اجرای برنامه هنری پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.