کد خبر : 4753
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱

قصه‌گویی یکی از روش‌های آموزش غیرمستقیم به کودکان و نوجوانان است

قصه‌گویی یکی از روش‌های آموزش غیرمستقیم به کودکان و نوجوانان است
نهاد کتابخانه‌ها با برگزاری جشنواره نهال امید نشان داد که خود را ملزم به ایفای نقش تربیتی می‌داند

به گزارش پویشگران گیل:
مریم مجدهادی، کتابدار کتابخانه عمومی خاتم الانبیا(ص) رشت و برگزیده استانی دومین جشنواره قصه گویی نهال امید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: یکی از مهمترین روش‌های برقراری ارتباط با کودکان و آموزش غیر مستقیم آنان قصه گویی است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، مریم مجدهادی، برگزیده استانی دومین جشنواره قصه گویی نهاد کتابخانه های عمومی کشور (نهال امید) و نماینده کتابداران استان گیلان در این رویداد فرهنگی طی گفتگویی درباره چگونگی و سطح برگزاری جشنواره قصه گویی به روند اطلاع رسانی و انتشار فراخوان آن اشاره کرد و با ارزیابی مثبت از شیوه اطلاع رسانی رویدادهای فرهنگی نهاد از جمله قصه گویی، فرصت کافی برای ارائه آثار از سوی کتابداران به دبیرخانه برگزاری را از نکات مثبت آن برشمرد.
این کتابدار فعال استان گیلان همچنین به آموزش هایی که در سطح نهاد کتابخانه ها برای کتابداران علاقمند به حوزه قصه گویی برگزار شد نیز اشاره کرد و گفت: رویداد فرهنگی نهال امید فرصتی بسیار عالی برای کتابداران است تا بتوانند به صورت عملی آموخته های خود را به کار گرفته و خود را محک بزنند.
مجدهادی تجربه اندوزی در جشنواره قصه گویی را مفید و ارزشمند و دارای اثرات و جنبه های پرباری در زندگی حرفه ای و شخصی عنوان کرد و با بیان اینکه وقتی آموزشی همراه با مصداق عملی و عینی باشد تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت، گفت: رقابت و رفاقت با قصه گوهای دیگر شهرها پیشرفت و کسب تجربه فراوانی برای من به ارمغان آورد.
نماینده کتابداران استان گیلان در دومین دوره اختتامیه جشنواره نهال امید، با برشمردن تاثیرات مثبت جشنواره قصه گویی بر کیفیت خدمات دهی کتابداران به اعضای کتابخانه های عمومی گفت: اگر کتابداران بپذیرند که اهداف نهاد کتابخانه ها در اشاعه اطلاعات به سوی گروه سنی کودک و نوجوان رفته است، خود را ملزم به روزآمد سازی در این حوزه می کنند.
مریم مجدهادی یکی از مهمترین روش‌های برقراری ارتباط با کودکان و آموزش غیر مستقیم آنان را قصه گویی و قصه خوانی دانست و گفت: به عقیده من قصه گویی ابزاری است که هر کتابداری باید خود را به آن مسلح کند.
– نهاد کتابخانه‌ها با برگزاری جشنواره نهال امید نشان داد که خود را ملزم به ایفای نقش تربیتی می‌داند
این کتابدار برگزیده مرحله استانی دومین دوره قصه گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خصوص تفاوت های دومین دوره این رویداد با مرحله اول آن نیز با بیان اینکه تجربه ای در دوره گذشته آن نداشته است گفت: تداوم یافتن جشنواره قصه گویی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور این پیام را دارد که نهاد خود را ملزم به ایفای نقش تربیتی برای کودکان، نوجوانان و علاقمندان به حوزه مهم قصه و کتاب کودک می داند و در جهت رفع نواقص دوره های پیشین است.
– خاطره شکستگی مچ پایم در مرحله منطقه ای جشنواره، تلخ اما یاآور روزهای خوبی است
مجدهادی در خصوص خاطرات خود در مرحله مقدماتی و استانی و منطقه ای این دوره از جشنواره نیز با بیان اینکه حضور در جشنواره با همراهی کتابداران دیگر استان ها تجربه ای بسیار لذت بخش و از جمله خاطرات تکرار نشدنی است به خاطره آسیب جسمی در حین برگزاری دوره منطقه ای این رویداد اشاره کرد و گفت: در سطح منطقه ای جشنواره که به میزبانی استان مازندران برگزار شد، خوشبختانه به عنوان یکی از برگزیدگان انتخاب شدم و در پایان مراسم هنگام برگشت به رشت مچ پایم آسیب دید و به مدت سه هفته در گچ بود که این به عنوان خاطره ای تلخ اما یادآور روزهای خوبی است.
گفتنی است مریم مجد هادی از کتابداران برگزیده کشور در مراسم تکریم مقام کتابداران در هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار سال 1401 بوده و در مرحله مقدماتی، استانی و منطقه ای جشنواره قصه گویی نهال امید توانست با اجرای خود نظر مثبت داوران این رویداد را بدست آورده و به مرحله نهایی این رویداد در شهر جلفای استان آذربایجان شرقی راه یابد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.