کد خبر : 21536
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

فرمانده انتظامی آستارا خبر داد؛

برخورد شدید پلیس با عاملان توزیع مواد محترقه و آتش‌زا در آستارا

برخورد شدید پلیس با عاملان توزیع مواد محترقه و آتش‌زا در آستارا
سرهنگ مهدی زاده: برخورد قاطع و شدید پلیس با عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه و آتش‌زا در این شهرستان مرزی استان گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

سرهنگ رحیم مهدی‌زاده با تأکید بر اینکه خانواده‌ها باید پیشگام مبارزه با مواد محترقه و آتش‌زا باشند، اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی آستارا در راستای تداوم طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی و اجرای طرح برخورد با واردکنندگان و توزیع‌کنندگان مواد محترقه، در عملیات‌های پلیسی غافلگیرانه موفق به شناسایی و دستگیری عاملان توزیع مواد محترقه و کشف و ضبط بیش از ۱۱۳هزار عدد انواع مواد محترقه در یک ماه اخیر شدند.

وی با بیان اینکه با ترقه‌بازی به عنوان یک پدیده مخل نظم اجتماعی برخورد قاطع خواهد شد، افزود: برابر ماده‌های ۶۱۸، ۶۱۹ و ۶۲۰ قانون مجازات اسلامی و قانون تشدید مجازات قاچاق سلاح و مهمات، واردکنندگان و توزیع‌کنندگان غیرمجاز و مصرف‌کنندگان اقلام انفجاری، آتش‌زا و مواد محترقه غیراستاندارد قابل تعقیب کیفری بوده و متهمان علاوه بر جزای نقدی به شش ماه تا دو سال حبس برابر با قانون محکوم می‌شوند.

مهدی‌زاده تصریح کرد: عرضة مواد محترقه غیرمجاز توسط اصناف طبق قانون ممنوع بوده و پلیس با بازدیدهای مکرر فعالیت‌های صنوف را تحت نظارت خود دارد و نسبت به پلمب واحدهای صنفی متخلف اقدام خواهد کرد.

فرمانده انتظامی آستارا با اشاره به نوع کشفیات مواد محترقه و آتش‌زا در این شهرستان مرزی اظهار کرد: این مواد محترقه و آتش‌زا از نوع کپسولی، موشکی، بمبی، فشفشه‌ای و فتیله‌ای هستند که در هفته‌های پایانی سال عده‌ای سودجو نسبت به قاچاق و توزیع آن در جامعه اقدام می‌کنند.

مهدی‌زاده با هشدار به خانواده‌ها به ویژه والدین برای کنترل رفتار فرزندان خود، از آن‌ها خواست تا مضرات و خطرات استفاده بی‌رویه از ترقه و مواد آتش‌زا را به فرزندان خود بیاموزند.

وی ادامه داد: حوادث ناشی از استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا نظم عمومی را مختل کرده و آسیب‌های بسیاری را به خانواده‌ها وارد می‌کنند.

فرمانده انتظامی آستارا کودکان و نوجوانان را قربانیان مستقیم حوادث تلخ استفاده از مواد آتش‌زای غیرمجاز در جشن‌های آخر سال برشمرد و گفت: والدین نقش و مسئولیت مستقیم در این باره دارند.

مهدی‌زاده افزود: آرزوی مجموعه نیروی انتظامی شهرستان مرزی بندر آستارا آغاز سالی خوب و خوش برای شهروندان به دور از هر حادثه تلخ است.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.