کد خبر : 429
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

شالیکاران و چایکاران گیلان تا پایان خردادماه برای بیمه‌ محصولات فرصت دارند

شالیکاران و چایکاران گیلان تا پایان خردادماه برای بیمه‌ محصولات فرصت دارند

به گزارش پویشگران گیل: معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان با اشاره به تمدید بیمه‌گذاری محصولات چای و برنج در استان گفت: شالیکاران و چایکاران تا پایان خردادماه برای بیمه‌ محصولاتشان فرصت دارند. پیمان عبداللهی‌فر با بیان اینکه پیش از این مهلت بیمه‌گذاری محصولات چای و برنج تا پایان اردیبهشت ماه اعلام شده بود، اظهار

به گزارش پویشگران گیل:
معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان با اشاره به تمدید بیمه‌گذاری محصولات چای و برنج در استان گفت: شالیکاران و چایکاران تا پایان خردادماه برای بیمه‌ محصولاتشان فرصت دارند.
پیمان عبداللهی‌فر با بیان اینکه پیش از این مهلت بیمه‌گذاری محصولات چای و برنج تا پایان اردیبهشت ماه اعلام شده بود، اظهار کرد: برنجکاران و چایکاران برای بیمه محصولات خود می‌توانند به نمایندگی‌های بیمه، شعب بانک کشاورزی، مدیریت‌ها و مراکز جهادکشاورزی مراجعه کنند ضمن اینکه خرید بیمه‌نامه به صورت تلفنی بدون حضور کشاورز نیز امکان‌پذیر است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۲۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری ۲۹ هزار کشاورز تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است، اضافه کرد: با توجه به وضعیت و تغییرات آب و هوایی و کاهش منابع آبی، ضروریست تا کشاورزان نسبت به خریداری بیمه نامه اقدام کنند.
معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: بر اساس تفاهمنامه با صندوق حمایت از توسعه صنعت چای، حق بیمه باغات چای از طریق این صندوق پرداخت و باغ چای در مقابل عوامل قهری خشکسالی، سرما و باران‌های سیل آسا بیمه شده و چایکاران در زمان تحویل برگ سبز چای، حق بیمه را تسویه می کنند.
وی بیان کرد: خرید بیمه برای محصولات دام، طیور، آبزیان و زنبورعسل بدون وقفه انجام می شود، اضافه کرد: تاکنون ۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر از کشاورزان استان گیلان محصولات کشاورزی خود را تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار دادند.
معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه بیش از ۸۰ محصول کشاورزی و عوامل تولید تحت پوشش خدمات بیمه کشاورزی است، اضافه کرد: بیمه‌گذاری محصولات کشاورزی بهترین فرصت برای کشاورزان به منظور جبران خسارت‌های احتمالی است.
گیلان دارای ۳۱۴هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند.
افزون بر ۶۹ میلیارد تومان بابت غرامت خسارت پدیده های طبیعی در سال زراعی گذشته به کشاورزان بیمه‌گذار استان پرداخت شده‌ است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.