کد خبر : 319
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹

استاندار گیلان: برنامه‌ای منسجم در طرح‌های سالم‌سازی دریا در سواحل گیلان پیاده می‌شود

استاندار گیلان: برنامه‌ای منسجم در طرح‌های سالم‌سازی دریا در سواحل گیلان پیاده می‌شود

به گزارش پویشگران گیل: استاندار گیلان با تاکید بر ‌اینکه برای سواحل استان در طرح‌های سالم سازی دریا برنامه ای منسجم پیاده‌ می‌شود، گفت باید از ناجیان غریق دارای مهارت در طرح‌های سالم سازی دریا استفاده شود. اسدالله عباسی در جلسه ستاد ساماندهی سواحل در استانداری گیلان اظهار کرد: ناجیان غریق دارای مهارت و آماده

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان با تاکید بر ‌اینکه برای سواحل استان در طرح‌های سالم سازی دریا برنامه ای منسجم پیاده‌ می‌شود، گفت باید از ناجیان غریق دارای مهارت در طرح‌های سالم سازی دریا استفاده شود.
اسدالله عباسی در جلسه ستاد ساماندهی سواحل در استانداری گیلان اظهار کرد: ناجیان غریق دارای مهارت و آماده برای استفاده در طرح‌های سالم سازی دریا در گیلان مشخص شود ضمن اینکه یک نفر نیز به عنوان سرگروه تعیین گردد و نظارت جدی انجام گیرد.
نماینده عالی دولت در گیلان اضافه کرد: سال گذشته ضعف‌هایی در بخش‌های مختلف طرح سالم‌سازی دریا در استان بود که امسال باید مرتفع شده و این مسائل نباید مشاهده شود از این رو همه فرمانداران و دستگاه‌ها در گیلان باید پای کار باشند.
وی دسترس‌ترین ساحل در گیلان برای مسافران را در رشت و بندرانزلی عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته شهرداری و فرمانداری های این مناطق و منطقه آزاد انزلی خوب عمل نکردند و غریق داشتیم البته شهرستان تالش در اجرای طرح های سالم سازی دریا موفق بود.
استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه بسیاری از گردشگران در گیلان با وضعیت دریا در این استان آشنایی ندارند، خاطر نشان کرد: اجازه شنا در دریای مواج داده نشود ضمن اینکه مردم نباید خودسرانه دل به دریا بزنند.
وی با تاکید بر این که ماهرترین شناگران نمی توانند هنگام مواج بودن دریا به‌آب بزنند، اظهار کرد: در فضاهای خطرآفرین دریا حتما تابلوی شنا ممنوع نصب شود ضمن اینکه افرادی برای گشت زنی به کار گرفته شود.
نماینده عالی دولت در گیلان در بخش دیگری از سخنانش با بیان‌ اینکه در سواحل دریا باید چهار موضوع فرهنگی،اجتماعی، عمرانی”زیرساخت‌های عمرانی” و امنیتی مدنظر باشد، اضافه کرد: قرار براین شد که سپاه پاسداران دبیری مسایل فرهنگی را داشته باشد ضمن اینکه استانداری پشتیبانی و نظارت را انجام می دهد.
وی با اشاره به اتفاقات ایجاد شده از سوی دشمنان در سال گذشته و نقش بر آب شدن توطئه‌های آنان گفت:دشمن به دنبال طراحی و تمرکز و کشاندن فضاهای کینه توزانه خود به سمت سواحل است که باید به این مهم توجه جدی شود.
عباسی با بیان اینکه هوشمندسازی و پایش تصویری در سواحل گیلان باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: فرمانداران در شهرستان‌های مختلف استان تا ۲ هفته فرصت دارند تا با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها، گزارش عملیاتی در حوزه سواحل دریا مربوط به شهرستان محل خدمت خودرا ارایه دهند.
وی با تاکید بر اینکه برای برگزاری مسابقه‌های ورزشی و جشنواره‌های مختلف در سواحل باید برنامه‌ریزی شود،بیان کرد:هر هفته جلسه ستاد ساماندهی سواحل و اقدامات مربوط به طرح‌های سالم‌سازی دریا با دستور جلسه مشخص با حضور فرمانداران و دستگاه‌های مربوطه تشکیل شود ضمن اینکه هر ۲ هفته نیز خود در این جلسات حضور می‌یابم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.