کد خبر : 8839
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶

برگزاری ۳۷ مزایده واگذاری معدن و پهنه اکتشافی سال جدید در گیلان

برگزاری ۳۷ مزایده واگذاری معدن و پهنه اکتشافی سال جدید در گیلان
استفاده از فناوری و دانش روز در حوزه صنایع برای رقابت در فضای کسب و کار بسیار مهم و حائز اهمیت است.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به فعالیت ۴۲ معدن در استان، گفت: ۳۷ مزایده واگذاری معدن و پهنه اکتشافی امسال در گیلان برگزار می شود.
تیمور پورحیدری عصر پنج شنبه در دیدار نوروزی با استاندار گیلان با اشاره به اهداف تعیین شده برای حوزه صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، اظهار کرد: با توجه به شعار سال تلاش می‌شود تا به این اهداف در زمینه رونق تولید و اشتغال زایی برسیم.
وی با بیان اینکه امسال تکمیل و بهره برداری از ۱۲۶ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار قرار دارد، افزود: با بهره برداری از این تعداد طرح پیش بینی می‌شود برای ۴ هزار و ۷۰۰ نفر شغل ایجاد شود.
رئیس سازمان صمت گیلان در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای احیای ۵۷۰ واحد صنعتی راکد و تعطیل در استان، گفت: راهکارهای رفع موانع این واحدهای صنعتی دسته بندی و تلاش می‌شود تا با انجام اقدامات لازم واحدها وارد چرخه فعالیت شوند.
وی با تأکید بر ضرورت توجه به همگام سازی تولیدات داخلی با تکنولوژی نوین و دانش بنیان، تصریح کرد: استفاده از فناوری و دانش روز در حوزه صنایع برای رقابت در فضای کسب و کار بسیار مهم و حائز اهمیت است.
پورحیدری با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان، اساتید دانشگاهی و مبتکران و مخترعان استان گیلان استفاده شود، اضافه کرد: در همین راستا کار ویژه دانش بنیان در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه امسال ۳۷ مزایده معدن و پهنه اکتشافی در استان گیلان برگزار می‌شود، افزود: در حال حاضر ۴۲ فقره معدن دارای پروانه بهره برداری در استان گیلان فعال است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.