کد خبر : 25473
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸

کاشت نهال به یاد اهداکنندگان عضو در بوستان سیمرغ شهر رشت

کاشت نهال به یاد اهداکنندگان عضو در بوستان سیمرغ شهر رشت
مراسم درختکاری و کاشت نهال به یاد اهداکنندگان زندگی با حضور بیش از ۱۵۰ خانواده اهداکننده در بوستان سیمرغ شهر رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

مراسم درختکاری و کاشت نهال به یاد اهداکنندگان زندگی با حضور بیش از ۱۵۰ خانواده اهداکننده در بوستان سیمرغ شهر رشت برگزار شد.

این مراسم به همت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری رشت،سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت، دانشگاه علوم پزشکی گیلان و اعضای انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه گیلان برگزار شد.

در این مراسم دکتر دهنادی گفت: در کشور روزانه سیزده تا هفده نفر منتظر دریافت عضو هستند که با تبلیغ و تقویت پویش‌های اهدا عضو در صدد کاهش این آمار هستیم، متأسفانه تعداد متوفیان مرگ مغزی در استان گیلان از آمار اهداکنندگان این اقدام انسان‌دوستانه بیشتر است و باید تلاش شود فرهنگ اهدای عضو گسترش یابد.

همچنین یاسر محجوب،رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در این مراسم، گفت: درخت نمادی از زنده‌بودن و زندگی روی کره زمین است؛ لذا به یاد عزیزانی که بنا به تقدیر الهی عمرشان به این دنیا نبود،اما با اقدام خیرخواهانه و با اهدای عضو توانستند نام خود را ماندگار کنند و به خانواده‌های متعددی حیات و زندگی ببخشند.

وی افزود: با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری رشت در سال‌های گذشته تعدادی نهال به یاد اهداکنندگان عضو غرس شد و امسال هم این اتفاق به یاد این عزیزان در پارک سیمرغ رشت انجام خواهد شد.

در پایان این مراسم خانواده‌های اهداکننده عضو با دردست‌داشتن تصاویر جان‌بخشان اهدای عضو؛ به غرس نهال پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.