کد خبر : 16252
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۴۷

رونمایی از فرش ابریشمی دستباف زندانیان زن رشت

رونمایی از فرش ابریشمی دستباف زندانیان زن رشت
رضا محمدی اصل: از کارآفرینانی که قصد دارند در راستای توانمند سازی زندانیان قدم بردارند، استقبال می کنیم.

به گزارش پویشگران گیل :  
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان گیلان، رضا محمدی اصل مدیرکل زندانهای از رونمایی یک تخته فرش ابریشمی با ابعاد ۴×۴ که زنان زندان رشت بافتِ آن را از سال ۹۷ شروع کرده بودند خبر داد.
مدیرکل زندان های گیلان، با بیان اینکه این فرش با ۱۷ رنگ و ۸۰ نقشه در ۴ هزار رج بافته شده است،پیش بینی قیمتِ این فرش را بیش از ۸ میلیارد تومان اعلام کرد.
محمدی با بیان اینکه، ۶ تخته فرش ابریشمی ۱۶ متر مربعی و یک تخته فرش ۹ مترمربعی در کارگاه اشتغال و حرفه آموزی زندان زنان رشت از سال ۹۴ تاکنون رونمایی شده گفت: ضمن تقدیر از بنیاد تعاون زندان‌های گیلان و انجمن های حمایت که همواره با دعوت از کار آفرینان قصد دارند در راستای توانمند سازی زندانیان قدم بردارند، گفت: بنیاد تعاون زندان های استان گیلان با مشارکت کارآفرینان ، طرح‌های درآمدزایی بیشتری را برای زندانیان و خانواده‌های آنان، اجرا کند.
رضا محمدی با بیان اینکه با آموزش مهارت‌های شغلی به زندانیان، زمینه‌های تامین هزینه‌های زندگی، پس از آزادی برای آنان فراهم می‌شود ،گفت: زنان زندانی در دوران گذراندن حبس، در کارگاه‌هایی مانند قالیبافی،خیاطی و نقطه کوبی مشغول به کار می‌شوند تا ضمن حرفه آموزی و کسب درآمد، برای تامین معیشت خود و خانواده پس از آزادی از زندان آمادگی لازم را داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.