کد خبر : 579
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰

معصومه نیک‌کار

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری: از بیان اظهارنظرها نهراسیم که بسترسازی رشد را فراهم می‌کند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری: از بیان اظهارنظرها نهراسیم که بسترسازی رشد را فراهم می‌کند
توقع جامعه از دانشگاه تولید علمی است که براساس تقاضا و نیاز باشد

به گزارش پویشگران گیل: نشست صمیمی مدیران و استادان دانشگاه با حضور آیت الله دکتر رضا رمضانی گیلانی دبیر مجمع جهانی اهل بیت و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در اتاق شورای حوزه ریاست برگزار شد.
آیت الله دکتر رمضانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه گیلان و مرور خاطرات حضور خود در دانشگاه در سالهای دورتر، به جایگاه دهم دانشگاه گیلان در بین دانشگاههای جامع کشور براساس نظام رتبه بندی ISC اشاره کرد و گفت: باید تلاش ما این باشد که این رتبه را ارتقا دهیم.
دکتر رمضانی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: اولین موردی که در این بیانیه مورد تاکید قرار گرفته بحث پیشرفت علمی است و این علم است که قدرت می آورد.
وی در ادامه به قدرت ایران در حوزه های علمی و نظامی اشاره کرد و گفت: این قدرت باعث شده که در خیلی جاها ایران کنشگری بین‌المللی داشته باشد.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه توقع جامعه از دانشگاه تولید علمی است که براساس تقاضا و نیاز باشد،اشاره کرد: ما باید در حوزه علمی از ابتدای انقلاب تاکنون آسیب شناسی داشته باشیم و از همه توان و ظرفیت‌های علمی استفاده کنیم.
دبیر مجمع جهانی اهل بیت در ادامه به مدیریت متنی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: برای اینکه سطح دانشگاه ارتقا پیدا کند لازم است مدیریت مبتنی بر متن باشد نه حاشیه.دانشگاه باید به مشکلات و نیازهای کشور توجه داشته و از دانش روز برای حل آن استفاده نماید.
آیت الله رمضانی با اشاره به وجه علمی دانشگاه‌ها و وجود الزام رشد علمی در مراکز آموزشی افزود: شیوه مدیریتی باید فقهی، علمی، اخلاقی و ولایی باشد و تربیت انسان‌های حاذق در همه سطوح از آمال دانشگاه‌ها است. نباید نسبت به مسائل مختلف جامعه بی‌تفاوت باشیم و از اظهار‌نظرها نهراسیم و اجازه دهیم بسترسازی‌های رشد فراهم شود.
دکتر فرید نجفی رئیس دانشگاه گیلان هم در این نشست ضمن تشکر از حضور آیت الله رمضانی در دانشگاه گیلان گفت: ما در دانشگاه به سمت برآوردن نیازهای جامعه و تطبیق رشته‌های علمی با حل نیازهای استان هستیم.
دکتر نجفی ادامه داد : در حوزه آموزش ما به دنبال این هستیم که رشته‌های تقاضا محور را ایجاد کنیم و رشته‌هایی که مورد تقاضای جامعه نیست را کم کنیم.
وی با اشاره به راه‌اندازی کلینیک کشاورزی و صنعت در دانشگاه گفت: در حوزه پژوهش هم ما به سمت پژوهش‌های تقاضا محور و کاربردی در حال حرکتیم.
رئیس دانشگاه گیلان همچنین از نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در سطح دانشگاه سخن گفت.
نشست با تشکل‌های دانشجویی و هیات رئیسه دانشگاه گیلان از جمله برنامه های حضور آیت الله دکتر رمضانی در دانشگاه گیلان می‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.