کد خبر : 17534
تاریخ انتشار : جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲

بهره برداری از فاز اول موزه نساجی شمال کشور در روستای جهانی قاسم آباد

بهره برداری از فاز اول موزه نساجی شمال کشور در روستای جهانی قاسم آباد
ولی جهانی: نگهداری حدود ۲۰۰ قلم شیء و ادوات و آلات نساجی سنتی در فاز نخست موزه نساجی.

به گزارش پویشگران گیل:
دکتر ولی جهانی از بهره برداری فاز اول موزه نساجی شمال کشور در روستای جهانی قاسم آباد خبر داد و گفت: فاز اول موزه نساجی که تنها موزه نساجی شمال کشور است می‌تواند در شناخت صنعت نساجی گیلان نقش مهمی ایفا کند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به وجود حدود 27 موزه در گیلان اضافه کرد: نیمی از موزه‌های گیلان طی دو سال اخیر به بهره‌برداری رسیده‌اند و در تلاش هستیم تعداد آن موزه‌ها را افزایش دهیم.
جهانی به نقش و اهمیت موزه‌ها در باز تعریف جذابیت‌های گردشگری و تاریخی گیلان اشاره کرد و افزود: احداث و یا احیا موزه‌ها می‌تواند در شناخت تاریخ، فرهنگ و تمدن و نیز معرفی جاذبه‌های گردشگری گیلان برای گردشگران، نقش مؤثری داشته باشد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از نگهداری حدود ۲۰۰ قلم شیء و ادوات و آلات نساجی سنتی در فاز نخست موزه نساجی خبر داد و اضافه کرد: این مجموعه به ابعاد ۲۰۰ متر مربع و زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع در فاز نخست به بهره برداری رسید.
جهانی با اشاره به اهداف راه اندازی موزه نساجی در گیلان بیان کرد: حفظ و احیای رشته‌های منسوخ شده و در حال منسوخ مثل دارایی بافی، قدک بافی، ابریشم کشی سنتی، چادر شب بافی ابریشمی و جاجیم بافی از اهداف اصلی راه اندازی این موزه است.
وی با بیان اینکه راه اندازی موزه نساجی،«چادر شب بافی» قاسم آباد را به جهانی شدن نزدیک می‌کند،افزود: ایجاد این موزه کمکی به ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی، ارز آوری و ایجاد زیر ساخت‌های عمرانی و جذب گردشگر داخلی و خارجی خواهد بود.
لازم به ذکر است در حاشیه افتتاحیه موزه نساجی نمایشگاه فروش محصولات صنایع دستی و جشنواره فرهنگی تشکیل شد.

منبع:روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.