کد خبر : 15121
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

معصومه نیک‌کار

کاهش ۲۲ درصدی تلفات تصادف‌های شهری در گیلان طی تعطیلات نوروز

کاهش ۲۲ درصدی تلفات تصادف‌های شهری در گیلان طی تعطیلات نوروز
رئیس پلیس راهور گیلان: رانندگان خواست تا با رعایت سرعت مطمئنه و قوانین کامل راهنمایی و رانندگی و پرهیز از حرکات خطر آفرین تردد ایمن برای خود و دیگران را رقم بزنند.

به گزارش پویشگران گیل :
 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان گفت: از 25 اسفند سال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین سال جاری، چهار نفر در تصادفات شهری استان جان خود را از دست داده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل،22درصد کاهش را نشان می‌دهد.
سرهنگ امیر طالبی افزود: طی مدت یاد شدهِ؛ یک‌هزار و258 فقره تصادف در شهرهای استان روی داد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17درصد افزایش تعداد تصادفات بوده است.
وی اظهار داشت: همچنین از بیست و پنجم اسفندماه گذشته تا پایان وقت سیزدهم فروردین ماه ، 205 نفر در تصادفات روی داده در محدوده های شهری استان مجروح شدند که این تعداد نسبت به 182 نفر مجروح سال گذشته در همین مدت، بیانگر 13 درصد افزایش تعداد مجروحان است.
سرهنگ طالبی بیشترین علت تصادف در محدوده شهرهای استان را عدم توجه به جلو عنوان کرد و با اشاره به تصادف در شهر لاهیجان که منجر به کشته شدن مردی 89 ساله شد ، گفت: امروز یکدستگاه خودرو دنا از ناحیه در خودرو با فرد یاد شده به صورت آرام و جزئی برخورد می‌کند اما منجر به فوت این فرد می‌شود که در ارزیابی اولیه پلیس راننده خودرو به علت عدم توجه به جلو مقصر اعلام کرده ولی بررسی دقیق تر برای علت فوت این شخص ، توسط پزشکی قانونی در حال انجام است.
رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به اینکه گیلان استانی گردشگر پذیر است که حجم بالای خودرو در آن تردد می‌کنند از رانندگان خواست تا با رعایت سرعت مطمئنه و قوانین کامل راهنمایی و رانندگی و پرهیز از حرکات خطر آفرین تردد ایمن برای خود و دیگران را رقم بزنند.
آمار ارائه شده کنونی دراین خبر تا پایان روز گذشته است و براساس آمار پلیس؛ در صورتی که تصادف منجر به فوتی در ساعت‌های آتی امشب در شهرهای استان اتفاق نیفتد، فوتی های ناشی از سوانح رانندگی در محدوده شهری استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تا ۴۵ درصد کاهش در کشته شدگان نشان خواهد داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.