به گزارش پویشگران گیل: مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان با بیان اینکه ۷۲ درصد از واحدهای صنعتی بهرهبردار مستقر در شهرکهای صنعتی استان فعال هستند، گفت: ۱۶درصد واحدهای صنعتی محصولاتشان را صادر میکنند. مهدی محبوبی یکی از عمده مشکلات واحدهای صنعتی را برندسازی عنوان کرد و افزود: هدف شرکت شهرکهای صنعتی حمایت یشتر از واحدهای صادرات محور است. وی با اشاره به اینکه در کنسرسیوم صادراتی محصولاتی همچون برنج و کلوچه ورود کردهایم،گفت: معرفی این محصولات در خارج از مرزهای کشور مهمترین حلقه برای صادرات است که در حال حاضر از ضعف شدید رنج میبرد. مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان به مشکلات ایجاد شده برای محصولاتی همچون کیوی طی سال گذشته افزود: از این طریق اگر به طور مثال کشوری محصول ما را نخرید به بازارهای دیگر سوق میدهیم و با برنامه تدوین شده و زمانبندی شده صنعت را ارتقاء میدهیم. محبوبی با اشاره به اینکه ۷۲ درصد واحدهای صنعتی بهرهبردار در شهرکها فعال هستند،گفت:دولت اهتمام دارد تا با حمایت از واحدهای صنعتی و مشوقها به ارتقاء و توسعه صنعتی کمک کند. وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم با اقدامات و حمایت های انجام شده ۶۴ واحد صنعتی گیلان به چرخه تولید بازگشته است، افزود: در دولت سیزدهم ۱۰ واحد صنعتی را دانش بنیان کردیم و افزودن ۱۵ واحد صنعتی دیگر به واحدهای دانش بنیان تا پایان امسال از دیگر برنامه های شرکت شهرکهای صنعتی استان است. گیلان دارای 33 شهرک صنعتی فعال است که ۷۱۲ واحد صنعتی در آنها مشغول امر تولید محصولات مختلف هستند.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.