کد خبر : 9233
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۲۸

آغاز نخستین دوره لیگ ژیمناستیک باشگاه‌های گیلان در رشت

آغاز نخستین دوره لیگ ژیمناستیک باشگاه‌های گیلان در رشت
برای اولین بار در تاریخ ورزش ژیمناستیگ استان گیلان است که لیگ باشگاه‌های این استان راه اندازی شده و برترین ورزشکاران رشته ژیمناستیک، در این لیگ حضور یافتند.

به گزارش پویشگران گیل:
نخستین دوره لیگ ژیمناستیک باشگاه‌های استان گیلان از امروز پنجشنبه با حضور ورزشکارانی در اوزان مختلف در رشت آغاز شد.
در اولین دوره لیگ ژیمناستیک باشگاه‌های استان گیلان، ورزشکاران هر ۲ رده سنی بانوان و آقایان حضور دارند که در وسایل مختلف ژیمناستیک با هم رقابت می‌کنند که مسابقات رده سنی آقایان امروز(پنجشنبه) و رده سنی بانوان نیز روز جمعه دهم تیر انجام می شود.
در رقابتهای بخش آقایان، بیش از ۷۰ ورزشکار برتر این رشته از شهرهای مختلف گیلان حضور دارند که در رده های سنی زیر ۹ سال، زیر ۱۲ سال، زیر ۱۵ سال و رده سنی بزرگسال حضور دارند که در وسایل مختلف با هم رقابت می کنند و در بخش بانوان نیز، ۱۰۱ ورزشکار از شهرهای مختلف گیلان حضور دارند که با هم به رقابت خواهند پرداخت.
رئیس هیات ژیمناستیک استان گیلان در حاشیه برگزاری این لیگ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ ورزش ژیمناستیگ استان گیلان است که لیگ باشگاه‌های این استان راه اندازی شده و برترین ورزشکاران رشته ژیمناستیک، در این لیگ حضور یافتند.
سیدرضا صحفی‌خواه افزود: در برپایی لیگها،برخلاف جشنواره ها و آزمونهای سطح بندی، فقط کیفیت ملاک است و کمیت درنظر گرفته نمی‌شود و برای آغاز نخستین دوره لیگ ژیمناستیک باشگاه‌های استان گیلان نیز، از ۲ ماه گذشته کلیه داوران فعال این استان برای بروز شدن، در دوره دانش افزایی این رشته به صورت رایگان در دانشکده تربیت بدنی گیلان شرکت کردند.
رئیس هیات ژیمناستیک استان گیلان اضافه کرد: این داوران در این دوره دانش افزایی جدبدترین قوانین داوری که از سوی فدراسیون جهانی ژیمناستیک اعلام شده را فرا گرفتند و این قوانین جدبد در اولین دوره لیگ ژیمناستیک باشگاه‌های کیلان نیز اعمال می شود.
صحفی خواه خاطرنشان کرد: در لیگ ژیمناستیک باشگاه‌های استان گیلان، هشت داور در بخش آقایان و هشت داور دربخش بانوان حضور دارند که این رقابتها را در وسایل مختلف ژیمناستیک، قضاوت می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.