کد خبر : 9166
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

سهم ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی رودخانه‌های رشت برای جلوگیری از ورود فاضلاب

سهم ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی رودخانه‌های رشت برای جلوگیری از ورود فاضلاب
۷۰۰ ناجی غریق نیز در سواحل استان مستقر شده اند و سواحل آزاد سازی شدند تا مردم به راحتی بتوانند از انها استفاده کنند.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان با انتقاد از ورود فاضلاب های مختلف به رودخانه های زرجوب و گوهررود گفت: ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه فاضلاب شهر رشت جهت جلوگیری از ورود فاضلاب به این رودخانه‌ها در نظر گرفته شد.
اسدالله عباسی در جلسه شورای اداری گیلان افزود: بخشی از شیرابه های پسماند سراوان وارد رودخانه های زرجوب و گوهررود می شود که باید جلوی ورود هرگونه آلودگی رابه این رودخانه ها گرفت.
وی با اشاره به اینکه از کارهای انجام شده برای پسماند سراوان رضایت کامل ندارم ،افزود: مشکل اعتباری در این ارتباط نداریم و فقط برای احداث نیروگاه زباله سوز مشکلاتی وجود داست که به عدم تعهدات پیمانکار بر می‌گردد.
استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت احداث خط های پردازش ۳ و ۴ در موعد مقرر گفت: باید یکهزار و ۱۰۰ تن زباله‌ای که به سراوان وارد می شود به صفر برسد و سایر شهرداران و فرمانداران نیز به اصل تفکیک زباله از مبدا توجه ویژه کنند.
عباسی با بیان اینکه تا زمانی که بحث تفکیک زباله از مبدا به خوبی انجام نشود صرف هزینه های میلیاردی برای زباله سوزی بی فایده است افزود: زباله باید تفکیک شود و به عنوان طلای سیاه برای توسعه شهری استفاده شود و هنر شهرداران و فرمانداران این است که این موضوع را فرهنگ سازی کنند.
آزادسازی سواحل به معنای رهاسازی آن نیست
استاندار گیلان همچنین در این نشست با اشاره به آزادسازی ۲۰ روزه سواحل استان گفت: آزاد سازی بخش سواحلی که نهادها و دستگاهها پیشروی کرده بودندبه معنای رها سازی آن نبوده است و بعضی ها در حق دولت با این کار بزرگی که انجام شده کم لطفی می کنند.
عباسی با اشاره به ۳۰ کیلومتر آزادسازی سواحل در استان و مدیریت سواحل و اجرای طرح های سالم سازی در آن ‌ها اظهار داشت: ۵۰۰ نقطه خطر آفرین در سواحل استان شناسایی شده و ۳۴ طرح سالم سازی در استان درحال اجراست.
وی اظهار داشت: ۷۰۰ ناجی غریق نیز در سواحل استان مستقر شده اند و سواحل آزاد سازی شدند تا مردم به راحتی بتوانند از انها استفاده کنند.
راه آهن و آزادراه تا پایان امسال باید به بهره برداری برسد
استاندار گیلان همچنین با بیان اینکه مسیر توسعه را به سرعت طی خواهیم کرد، گفت: براساس وعده داده شده بدون هیچ بهانه ای راه آهن رشت-کاسپین و باقیمانده آزادراه رشت باید به بهره برداری برسد .
وی اظهار داشت: قطار توسعه گیلان اکنون حرکت کرده و سنگ پرانی هایی هم شده اما مدیران جهادی در حال فعالیت هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.