کد خبر : 8943
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

معاون سازمان بنادر و دریانوردی: طرح جامع بنادر انزلی و آستارا تدوین می‌شود

معاون سازمان بنادر و دریانوردی: طرح جامع بنادر انزلی و آستارا تدوین می‌شود
استفاده از ظرفیت بنادر برای جذب سرمایه گذاران و تجار منطقه از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی است

به گزارش پویشگران گیل:
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تدوین طرح جامع بنادر انزلی و آستارا، گفت: نخستین بندر تفریحی و گردشگری کشور در چمخاله در دست ساخت است.
محمدرضا اللهیار در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان، اظهار کرد: سه بندر مهم و تجاری آستارا، انزلی و کاسپین در گیلان فعال بوده و بندر چمخاله نیز به عنوان اولین بندر مسافری و گردشگری تفریحی در راستای توسعه اقتصاد دریا محور در دست ساخت است.
وی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای تحقق اهداف اقتصاد دریا محور، افزود: گیلان با دارا بودن ۲۸۰ کیلومتر ساحل، نسبت به مازندران از تخریب کمتری برخوردار بوده و باید با برنامه ریزی مناسب نسبت به بهره وری بیشتر از این ظرفیت اقدام‌شود.
اللهیار به شناسایی ظرفیت‌های بسیار در سواحل گیلان اشاره و تاکید کرد: در صورت توسعه اقتصاد دریا محور و استفاده از این ظرفیت،کشور به هیچ پشتوانه اقتصادی دیگر نیاز ندارد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان‌بنادر و دریانوردی گیلان با تاکید بر ضرورت توسعه و نوسازی ناوگان دریایی با استفاده از کشتی‌های رو رو برای تحقق اقتصاد دریا محور در خزر، گفت: با توجه به وجود نیروی انسانی توانمند در بنادر گیلان، این استان می‌تواند در راستای تحقق اقتصاد دریا محور، خوش بدرخشد.
اللهیار به تدوین طرح جامع برای دو بنادر آستارا و انزلی اشاره و تصریح کرد: مدیران باید با استفاده از ظرفیت بنادر گیلان علاوه بر افزایش ترافیک کالا، در خصوص جذب تجار و سرمایه گذاران در این بنادر نیز تلاش بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بنادر برای جذب سرمایه گذاران و تجار منطقه از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی است،گفت: ایران شاهراه ترانزیتی است و افزایش مبادلات تجاری و ترانزیت کالا از این شاهراه بین المللی ضرورت دارد.
الهیار اضافه کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای عمل به شعار امسال، قرارداد ساخت ۲ قایق پایش و ساخت یک دستگاه ریچ استاکر را با شرکت‌های دانش بنیان منعقد کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.