کد خبر : 15801
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۷:۳۵

معصومه نیک‌کار

۳۷ هزار نفر از خدمات پست‌های ایمنی و سلامت هلال‌احمر گیلان بهره بردند

۳۷ هزار نفر از خدمات پست‌های ایمنی و سلامت هلال‌احمر گیلان بهره بردند
غلامی:امدادگران در حوزه امداد و نجات نیز به 138مورد حادثه اعم از ترافیکی، رهایی خودرو در مسیرها،غرق شدگی، گمشدگان در کوهستان امدادرسانی کردند.

به گزارش پویشگران گیل :
مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: 37 هزار و 647نفر از خدمات بشردوستانه هلال‌احمر استان در پست‌های ایمنی و سلامت این جمعیت در نوروز امسال استفاده کردند.     
سیاوش غلامی با بیان اینکه طرح نوروزی هلال‌احمر گیلان از 24 اسفندماه گذشته تا چهاردهم فرودین امسال همانند سایر دستگاه‌ها و نهادهای امدادی همزمان با سراسر کشور اجرایی شد، اضافه کرد: این طرح در حوزه‌های اصلی ماموریتی این جمعیت شامل امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، حوزه درمان و توانبخشی پیاده شده‌است.
وی با اشاره به فعالیت روزانه 600 نفر از امدادگران و جوانان در طرح‌های نوروزی این جمعیت عنوان کرد: در پست‌های ایمنی و سلامت هلال احمر، طرح فضای دوستدار کودک، خیمه‌های نماز و پویش بهرفت “بهبود رفتارهای ترافیکی” نیز اجرا شد، اضافه کرد: اجرای طرح فضای دوستدار کودک و بهرفت با هدف بهبود رفتارهای ترافیکی رانندگان پیاده شد.
غلامی ادامه داد:ورودی شهر براساس یافته‌های پلیس راه، معمولا بیشترین اتفاقات و حوادث ترافیکی در 30 کیلومتری مبادی ورودی به شهرها اتفاق می‌افتد بر این اساس با ایجاد فضای دوستدار کودک و پویش بهرفت فرصتی فراهم شد تا رانندگان دقایقی در کمپ‌ها استراحت کنند ضمن اینکه فرزندانشان از این فضاها استفاده کنند.
وی ارائه آموزش‌های امدادی توسط مربیان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر را از دیگر خدمات توسط اکیپ‌های ایمنی و سلامت عنوان کرد و افزود: در مجموع چهارهزار و 647 نفر از آموزش‌های کمک‌های اولیه و دریافت خدماتی اعم از اندازه‌گیری فشار خون بهره بردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان خاطر نشان کرد:امدادگران در حوزه امداد و نجات نیز به 138مورد حادثه اعم از ترافیکی، رهایی خودرو در مسیرها،غرق شدگی، گمشدگان در کوهستان امدادرسانی کردند.
وی با بیان اینکه در اجرای طرح نوروزی هلال احمر گیلان هزار و 243 نفر از خدمات در حوزه درمانی، پزشکی و توانبخشی استفاده کردند، اظهار کرد: در اجرای طرح هلال رحمت به مناسبت ماه مبارک رمضان نیز تاکنون یک‌هزار و96 بسته معیشتی و بهداشتی به ارزش اقتصادی پنج‌میلیارد و 230میلیون و 600هزارریال بین نیازمندان توزیع شده‌ است.
غلامی خاطر نشان کرد: گیلان در طرح نظرسنجی مردمی در حوزه پست‌های ایمنی و سلامت بعد از کرمان رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌ است و پست ایمنی و سلامت املش در این استان نیز در نظرسنجی مردمی به واسطه ارائه خدمات به مسافران نوروزی رتبه اول کشوری را به دست آورد.
52 پایگاه و پست‌های ثابت و سیار جمعیت هلال احمر گیلان در حوزه جوانان، داوطلبان و امداد و نجات در اجرای طرح های نوروزی و خدمت رسانی به مسافران فعال بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.