کد خبر : 6518
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

دبیرکل فدراسیون کشتی: برای مسابقات کشتی قهرمانی آسیا به چهره‌های جوان اعتماد کردیم

دبیرکل فدراسیون کشتی: برای مسابقات کشتی قهرمانی آسیا به چهره‌های جوان اعتماد کردیم
با توجه به فعالیتهایی که طی ۲ سال اخیر انجام شده، فدراسیون کشتی موفقترین فدراسیون ورزشی کشور در کارهای عمرانی و زیرساختی است چون با توجه به همه مشکلات و کمبودها، تحول بزرگی در این بخش بوجود آمده است.

به گزارش پویشگران گیل:
دبیرکل فدراسیون کشتی گفت: به چهره‌های جوان اعتماد کردیم و از وجود آنها در مسابقات قهرمانی آسیا استفاده کردیم.
ابراهیم مهربان اظهار داشت: هدف فدراسیون جوانگرایی است و به همین دلیل از وجود چهره‌های جوان در مسابقات قهرمانی آسیا استفاده کردیم و این کشتی‌گیران باید به تجربه کافی دست یابند تا با قدرت در رقابت‌های المپیک پاریس حضور یابند.
وی که برای حضور در مسابقات بین‌المللی جام شاهد به رشت سفر کرده، افزود: البته فدراسیون کشتی، المپیک محور حرکت می‌کند و به همین دلیل جوانان زیادی را به تیم‌های ملی آزاد و فرنگی تزریق کردیم و هدفگذاری ما حضور پرقدرت در المپیک ۲۰۲۴ پاریس و همچنین المپیک ۲۰۲۸ است تا حاصل تلاش و جوانگرایی ما در این ۲ المپیک به ثمر بنشیند.
دبیرکل فدراسیون کشتی گفت: ما هم اینک قدرت بامنازع در آسیا هستیم و تمام تلاش خود را بکار می بندیم که در جهان نیز همواره کشور برتر در هر ۲ رشته فرنگی و آزاد باشیم و با توجه به استعداد و ظرفیت‌هایی که وجود دارد، این امر دور از دسترس نیست اما باید از این ورزش ملی حمایت بیشتری انجام شود.
مهربان به تیمهای ملی کشتی نیز اشاره و ادامه داد: مدتی است که اردوهای تیمهای ملی برپا شده که در این راستا سعی کردیم که برای گسترش بیشتر این رشته، این اردوها به طور متمرکز در تهران برپا نشود و به همین دلیل ، اردوهای تیم ملی در چند استان کشور برپا شد.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر اعزام‌های مختلفی را پیش رو داریم که در این راستا تیمهای ملی رده‌های سنی مختلف ما باید در رقابتهای قهرمانی آسیا حضور یابند و پس از آن تیم‌های ملی نوجوانان ،جوانان، امید و بزرگسال ما در هر ۲ رشته فرنگی و آزاد باید در رقابتهای جهانی نیز شرکت کنند.
دبیرکل فدراسیون کشتی بیان کرد: البته تمام سعی خود را بکار خواهیم بست تا با جوانگرایی که انجام می‌دهیم علاوه بر کسب مقام های قهرمانی در آسیا، در رقابتهای جهانی نیز جایگاه ارزنده ای را کشتی گیران ما کسب کنند تا خود را برای حضور در المپیک و کسب مدال در آن رقابتها آماده کنند.
وی خاطرنشان کزد: البته به جز مسابقات آسیایی و جهانی، رقابت‌های کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه را نیز پیش رو داریم، ضمن اینکه مسابقات بین‌المللی جام جهان پهلوان تختی نیز برگزار می‌شود که آن رقابتها نیز محک خوبی برای چهره‌های جوان تیم ملی کشتی است.
– کشتی موفقترین فدراسیون در کارهای عمرانی و زیرساختی
دبیرکل فدراسیون کشتی به فعالیت گسترده این فداسیون در کارهای عمرانی اشاره و اظهار کرد: با توجه به فعالیتهایی که طی ۲ سال اخیر انجام شده، فدراسیون کشتی موفقترین فدراسیون ورزشی کشور در کارهای عمرانی و زیرساختی است چون با توجه به همه مشکلات و کمبودها، تحول بزرگی در این بخش بوجود آمده است.
مهربان افزود: خانه‌های کشتی درسطح کشور احیا و تجهیز شده که حدود چند دهه در این بخش کار چندانی انجام نشده بود که البته این امر ادامه خواهد یافت و هدف ما این است که تعداد خانه‌های کشتی را در سطح کشور افزایش داده و از سوی دیگر با تجهیز مکانهای موجود، این سالن ها را احیا کنیم.
پانزدهمین دوره مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام شاهد گرامیداشت شهید حسن عشوری از روز پنجشنبه با حضو ۲۰۰ کشتس گیر رده سنی جوانان از ایران و کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مجموعه ورزشی ۶ هزارنفره شهدای رشت آغاز شده که این رقابت‌ها امشب با معرفی نفرات برتر پنج وزن دوم پایان خواهد یافت.
در پایان رقابتهای روز اول که با معرفی نفرات برتر پنج وزن اول همراه بود، هومرس آراکالیان از ارمنستان در وزن ۵۵ کیلوگرم، علی‌اصغر سام در وزن ۶۳ کیلوگرم، رضا ساکی در وزن ۷۲ کیلوگرم، آریا نامجو در وزن ۸۲ کیلوگرم و شایان حبیب زارع در وزن ۹۷ کیلوگرم عناوین قهرمانی را کسب کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.