کد خبر : 9773
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹

رئیس سازمان زندان‌ها: اصلاح و تربیت زندانیان ماموریت اصلی ماست

رئیس سازمان زندان‌ها: اصلاح و تربیت زندانیان ماموریت اصلی ماست
سازمان زندان‌ها به منظور اجرای سند تحول قضایی و رفع چالش‌های موجود، با انتخاب زندان‌های استان گیلان به‌عنوان پایلوت، قرار است تمامی راهکارهای لازم را برای ارتقاء وضعیت زندان‌ها بکار گیرد

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس سازمان زندانهای کشور گفت: اصلاح و تربیت زندانیان یکی از ماموریت‌های اصلی ما محسوب می‌شود.
غلامعلی محمدی در نشست هم‌اندیشی تدوین راهکارهای اشتغال‌زایی در زندان‌ها در رشت اظهار داشت: هدف ما به حداقل رساندن بیکاری مددجویان است و اشتغال پایدار در زندان‌ها تأثیر مستقیم در بازاجتماعی‌شدن زندانیان دارد.
وی افزود: همچنین موضوع اصلاح و تربیت زندانیان ماموریت اصلی ما محسوب می‌شود، بنابراین علاوه بر اقدامات فرهنگی باید شاهد اشتغال پایدار در زندان‌ها باشیم که خود تاثیر مستقیم در بازسازگاری مددجویان دارد و موجب کاهش نرخ بازگشت مجدد به زندان می‌شود.
وی ادامه داد: در سند تحول قضایی و برنامه تحولی قوه قضائیه، اشتغال و حرفه‌آموزی به طور جدی مورد توجه است، چون ایجاد اشتغال پایدار برای زندانی کمک به تامین معیشت خود او و خانواده آنان است و موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی آنان هم می‌شود.
رئیس سازمان زندانهای کشور اضافه کرد: بنابراین در صدد هستیم در سال جاری و مبتنی بر شعار سال، با استفاده از همه ظرفیت‌ها از جمله خیرین، تسهیلات بانکی، گروه‌های مردمی، بخش خصوصی و غیره این بخش را تقویت بخشیم.
محمدی، با تقدیر از نمایندگان مجلس به دلیل معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاران بخش اشتغال در زندان‌ها، بیان کرد: جای تقدیر دارد که تسهیلات خوبی را در بودجه سال ۱۴۰۱ درنظر گرفته‌اند و برای اولین بار است کسانی که می‌خواهند در زندان‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، سود حاصل از تولید آنان معاف از مالیات است و این اقدامی موثر و با اهمیت خواهد بود.
وی همچنین به انتخاب زندان‌های استان گیلان به‌عنوان پایلوت طراحی طرح اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: گیلان به دلیل قابلیت‌های منحصری که دارد، به عنوان استان نمونه در این طرح انتخاب شده و این برنامه را با همکاری معاونت راهبردی قوه قضائیه شکل داده و برای اولین بار اجرا خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم بیکاری زندانیان را به حداقل برسانیم، بنابراین درتلاشیم در این استان با ارتباط خوب زندان‌ها و مراجع قضایی، طرح را به شکل مناسب عملیاتی کنیم و به دیگر استان‌ها نیز این امر را اجرایی کنیم.
طرح بامداد به کمک زندانیان می‌آید
رئیس سازمان زندانهای کشور به اجرای طرح بامداد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: سازمان زندان‌ها در راستای اجرای سند تحول قضایی و تاکید بر برون‌رفت از چالش‌های موجود و نیز تدوین راهکارهای لازم برای کمک به زندانیان و خانواده آنها، طرح «بامداد» را به اجرا خواهد گذاشت.
وی اظهار کرد: این طرح با محوریت تحول در زمینه اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان و خانواده آنان شکل گرفته که اولین جلسه از نشست‌های تخصصی خود را به‌ منظور تدوین دستورالعمل اجرایی آن در زندان‌های استان گیلان کلید زده خاوهد شد.
همچنین رضا محمدی اصل مدیرکل زندان‌های گیلان نیز در خصوص طرح بامداد طی سخنانی اظهار داشت: سازمان زندان‌ها به منظور اجرای سند تحول قضایی و رفع چالش‌های موجود، با انتخاب زندان‌های استان گیلان به‌عنوان پایلوت، قرار است تمامی راهکارهای لازم را برای ارتقاء وضعیت زندان‌ها بکار گیرد که براین اساس مهمترین محور در بحث تحول زندان‌ها «اشتغال مولد و پایدار» و همچنین «حرفه آموزی» زندانیان و خانواده آنان است که به‌عنوان طرح بامداد(برنامه‌ریزی، اشتغال، مددجویان و دادگستری) مطرح شده تا از تمام ظرفیت‌های موجود در استان استفاده شود.
وی افزود: جامعه این طرح نیز شامل زندان‎های بسته و آزاد و همچنین زندانیان آزادشده و خانواده‌هایشان خواهد بود که قرار است با این طرح مددجویان مراکز نه فقط در دوران حبس بلکه با حرفه‌آموزی بتوانند پس از دوران خروج نیز زمینه اشتغال مستمر خود را تامین کنند.
در نشست هم‌اندیشی تدوین راهکارهای اشتغال‌زایی در زندان‌ها و اجرای طرح بامداد، علاوه بر حضور غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و سایر مسئولان اداره کل زندانهای گیلان، اسدالله عباسی استاندار گیلان، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی رئیس‌کل دادگستری این استان و تعدادی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.