کد خبر : 10036
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی گیلان: گوشت مرغ بیش از نیاز در گیلان توزیع می‌شود

مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی گیلان: گوشت مرغ بیش از نیاز در گیلان توزیع می‌شود
حدود ۶ هزار و 300 تن مرغ گرم و 110 تن مرغ منجمد در نوروز امسال (اول تا 15 فروردین) در گیلان توزیع شده ‌است.

به گزارش پویشگران گیل : معصومه نیک کار
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین مرغ در این استان وجود ندارد، گفت: گوشت مرغ از 26 فروردین ماه جاری بیشتر از نیاز استان توزیع می شود و جای هیچ نگرانی نیست.
قاسم جوادزاده اظهار کرد: از هفته آینده سهمی را برای زنجیره‌های توزیع مرغ مشخص کردیم ضمن اینکه جلسات مختلفی در این ارتباط برگزار شده تا مرغ بر اساس مدل ما در جهادکشاورزی و با هماهنگی تشکل‌ها شهرستانی در استان توزیع شود.
وی خاطر نشان کرد: بر این اساس قرار است از شنبه هفته آینده روزانه 350 تن مرغ شامل 300 تن مرغ گرم و 50 تن مرغ منجمد در گیلان توزیع شود در حالیکه بر اساس برآوردها نیاز استان به طور میانگین 200 تا 220 تن در روز است.
وی با اشاره به ارسال مرغ از گیلان به تهران اضافه کرد: تعهد ارسال مرغ از این استان به تهران روزانه 150 تن است، برای تامین این میزان نیز مشکلی نداریم اما باید حساب شده عمل کنیم تا در توزیع و خروجی‌ها هماهنگی لازم وجود داشته باشد به طوری اولویت تامین گوشت مرغ گیلان و بعد برای تهران تامین شود.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه جوجه‌ریزی به اندازه کافی انجام گرفته و بر این اساس کشتار صورت می گیرد، اظهار کرد: تولید مرغ به اندازه کافی و نیاز استان انجام می‌شود و هیچ کاهشی در تولید نداشتیم و جای نگرانی نیست.
وی با اشاره به توزیع مرغ طی نوروز بدون کمترین مشکلی با وجود ورود بیش از 11میلیون مسافر به استان اظهار کرد: حدود ۶ هزار و 300 تن مرغ گرم و 110 تن مرغ منجمد در نوروز امسال (اول تا 15 فروردین) در گیلان توزیع شده ‌است.
جوادزاده در ادامه با اشاره به توزیع اقلام اساسی در اجرای ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: سهمیه گیلان در توزیع شکر در این ماه ۴۵۴ تن بوده که تاکنون 224 تن شکر، 218 تن مرغ منجمد و 49 تن گوشت منجمد توزیع شده‌است.
وی با بیان اینکه جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان به طور مستمر و میانگین هفته‌ای حداقل یک تا 2 بار به صورت وبینار با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار می‌شود،افزود: براساس جلسات این قرارگاه برنامه‌ای برای افزایش قیمت مصوب مرغ نیست و دولت طرحی برای افزایش قیمت ندارد.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار کرد: قیمت مصوب مرغ گرم در استان برای مصرف کننده 63هزار تومان و منجمد ۴۵ هزار تومان است و با هر افزایش قیمتی در این ارتباط برخورد تعزیراتی می شود.
917 واحد تولید کننده مرغ گوشتی با ظرفیت 23 میلیون و 928 هزار و ۶۵۶ قطعه، 95 واحد تولید کننده مرغ مادر با ظرفیت سه میلیون و 663هزار و 614 قطعه مولد و 12 واحد مرغ اجداد با ظرفیت 309 هزار و 800 قطعه مولد در استان گیلان فعال است.
همچنین 21 کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت 35 میلیون و 984هزار و 400 قطعه در هر دوره در استان گیلان فعالیت میکند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.