کد خبر : 14019
تاریخ انتشار : جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

قریب به چهار میلیون گردشگر نوروزی وارد گیلان شدند

قریب به چهار میلیون گردشگر نوروزی وارد گیلان شدند
گیلان با سه هزار و ۲۵۲ تاسیسات گردشگری میزبان حضور گردشگران نوروزی ۱۴۰۱ است.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: تا چهارمین روز از نوروز آمار گردشگران به بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.
ولی جهانی افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد ۳۶ درصدی دارد که از اسفند ماه تا روز چهارم فروردین ثبت شده است.
وی ادامه داد: با استناد به آمارهای رسمی طی این مدت تعداد ۷۱۸ هزار و ۹۴۹ خودرو از طریق مبادی مختلف ورودی به استان گیلان وارد شده‌اند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی به آمار مسافران اقامت‌کننده در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان اشاره کرد و گفت: بنا به گزارش‌های میدانی و آمارهای رسمی ظرفیت‌ واحدهای اقامتی گیلان تکمیل شده است و اسکان و اقامت مسافران طی بازه مذکور در واحدهای اقامتی با رشد ۹۸.۲۶ درصدی ثبت شد.
جهانی اضافه کرد:به منظور بررسی کیفیت خدمات‌رسانی واحدهای گردشگری و اقامتی استان گیلان ۲۵۶ مورد نظارت میدانی توسط تیم‌های نظارتی این اداره‌کل در بازه زمانی یادشده به انجام رسیده است.
گیلان با سه هزار و ۲۵۲ تاسیسات گردشگری میزبان حضور گردشگران نوروزی ۱۴۰۱ است. این استان با حدود ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی و برخوداری از ظرفیت کوهستان و جنگل های هیرکانی همواره یکی از مقاصد اصلی مسافران و گردشگران است.
برخی شهرستان های گیلان پیش از همه گیری ویروس کرونا، در برخی از ایام تعطیل به اندازه جمعیت خود میزبان مسافران بودند و هر ساله حدود ۲۰ میلیون مسافر این استان را به عنوان مقصد سیاحت خود انتخاب می کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.