کد خبر : 7910
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

باران و برف همچنان در بهار گیلان می تازد

باران و برف همچنان در بهار گیلان می تازد
بارش برف در برخی مناطق کوهستانی به ۸۰ سانتیمتر هم رسید.

به گزارش پویشگران گیل:
همزمان با دومین روز از بهار، برف و مخلوط باران و برف برای ساعاتی امروز سه شنبه تا حد سپیدپوش برتنِ برخی از مناطق جلگه ای گیلان نشست و هواشناسی گیلان پیش‌بینی کرد که این سیستم بارشی برای امشب و صبح فردا شدت بیشتری داشته باشد.
مدیرکل هواشناسی گیلان سه‌شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارش باران در مناطق جلگه ای استان در زمان حاضر اظهار داشت: با توجه برودت هوا،علاوه بر ارتفاعات و دامنه ها در برخی مناطق جلگه ای بارش برف و باران و یا بارش برف در استان انتظار می رود.
محمد دادرس افزود: برای امروز نیز کاهش دما در استان اتفاق افتاده است و علاوه بر مناطق کوهستانی در برخی شهرها همچون رشت، صومعه سرا، فومن و شفت براش برف در حد سپید پوش یا مخلوط باران و برف گزارش شده است.
وی اظهار داشت: هوای سرد و بارانی تا پایان هفته در استان ادامه دارد؛ بنابراین آسمانی ابری، مه آلود، بارندگی و وزش باد،برخی مناطق شدید، احتمال رعد و برق و تگرگ کاهش دما و در برخی مناطق مستعد جلگه ای بارش برف پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات و دامنه ها برف و کولاک برف و احتمال بهمن وجود دارد.
وی افزود: دریا نیز تا پایان هفته مواج است و فعالیت‌ها برای صید و صیادی و گردشگری نا مناسب است؛ ضمن اینکه توصیه می شود رانندگان بدلیل بارش ها برای تردد در جاده های استان احتیاط لازم را داشته و تجهیزات ایمنی و زمستانه همچون زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.
دادرس یادآور شد؛ بارش برف در برخی مناطق کوهستانی به ۸۰ سانتیمتر هم رسید.
مدیرکل هواشناسی گیلان پیش‌بینی کرد که از روز جمعه پیش دمای هوای استان چندین درجه گرمتر شود اما تا اواسط هفته بارش‌ها در مناطق مختلف گیلان به تناوب ادامه داشته باشد.
حداکثر دمای استان نیز که امروز در گرمترین ساعات در برخی شهرها به هفت درجه سانتیگراد رسیده بود به نظر می رسدبرای فردا تغییر محسوسی نخواهد داشت اما تا هفت درجه در برخی مناطق برای روز جمعه افزایش یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.