کد خبر : 18911
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶

استاندار در آئین تجلیل از پرستاران نمونه گیلان: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بیانگر توجه دولت به این قشر است

استاندار در آئین تجلیل از پرستاران نمونه گیلان: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بیانگر توجه دولت به این قشر است
اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۳ سال حاکی از حمایت و توجه دولت مردمی و انقلابی به این قشر و رفع مشکلات آنان است.

به گزارش پویشگران گیل:

 اسدالله عباسی در آئین تجلیل از پرستاران نمونه استان گیلان در رشت با تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، صبر را از جمله ویژگی‌های پرستاران عنوان کرد و افزود: پرستاران در اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری صبوری کردند، این قانون با دستور رییس محترم جمهوری اجرایی شده که باید برای اجرای درست آن توجه شود.

وی با قدردانی از پرستاران گیلان برای خدمات‌رسانی صادقانه به بیماران؛ از رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان خواست موضوع تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، با دقت بیشتر در گیلان اجرا شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه وی در شورای عالی اداری عضو است، تاکید کرد: در این شورا حقوق، مزایا و سایر امور به ریاست آیت الله دکتر رئیسی رسیدگی می‌شود، با تمام توان برای احقاق از حق و حقوق پرستاران به صورت ویژه دفاع می کنم.

وی پرستاران را فرشتگان رحمت و مهربانی توصیف کرد و خاطرنشان کرد: نقش بی‌بدیل پرستاران بر سلامت جامعه بر کسی پوشیده نیست؛ همه ما شاهد فداکاری این قشر در دوران جنگ و دفاع مقدس، زلزله و کرونا بوده‌ایم و این ایثار تداوم دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه پرستاران پروانه‌وار بیماران را مراقبت می‌کنند و برای شفا و بازیابی سلامت آنان تلاش می‌کنند، اضافه کرد: در دوران کرونا پرستاران زیادی را در مسیر خدمت به مردم از دست دادیم که نشان از ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری این قشر است.

وی با اشاره به نقش حساس و مسئولیت سنگین این قشر خطاب به آنان گفت: شما اضطراب بیماران را به آرامش بدل کرده و به آنان روح و جان تازه‌ای می‌بخشید، اگر چه تلاش شما با مسایل مادی قابل جبران نیست اما برای رفع مشکلات و کمبودهای پرستاران تا جایی که امکان پذیر است تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم.

استاندار گیلان در روز پرستار نیز با حضور در بیمارستان حشمت رشت با اشاره به نقش و جایگاه پرستاران و قدردانی از زحمات و خدمات آنان قدردانی کرده و گفته بود: پرستاران نقش حیاتی و بسیار مهمی در تکمیل چرخه درمان بیماران ایفا می‌کنند، آنان با فداکاری نور امید را در بیماران زنده نگه می‌دارند.

*پرستاران، اهالی عاطفه و تلاش

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت نیز پرستاران را اهالی عاطفه و تلاش دانست و اظهار کرد: تلاش مجاهدانه پرستاران را درک و ستایش می‌کنم.

وی با بیان اینکه توجه به جامعه پرستاری در نظام اسلامی یک راهبرد است، افزود: در روایات دینی اگر کسی یک شب بر بالین بیماری بایستید در قیامت با حضرت ابراهیم علیه السلام محشور می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان، اولین شاخصه پرستار را عشق خدمت به مردم برشمرد و گفت: ماندن در کنار پرستار از نخستین شخیصه‌های پرستار است که برای آن ثواب بسیاری است.

وی داشتن عاطفه را دومین ویژگی پرستار برشمرد و افزود: بیمار وقتی عارضه‌ای برایش حادث می‌شود اول پرستار را بر بالین خود می‌خواهد و این حاوی پیام است.

در پایان این مراسم با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و دکتر اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در استان تعدادی از پرستاران نمونه گیلان تجلیل و تقدیر شدند.

  g

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.