کد خبر : 22595
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت:

پرندگان مبتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان معدوم شدند

پرندگان مبتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان معدوم شدند
دکتر تقی زاده:آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان،برای انسان نیز بسیار خطرناک می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:
محمدتقی تقی‌زاده با اعلام خبر اقدام مشترک یگان حفاظت محیط زیست شهرستان و اداره بهداشت رشت تعدادی از پرندگان اهلی مبتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان شناسایی و معدوم شدند،گفت: در پی گزارش شهروندان فهیم بخش خشکبیجار مبنی بر مشاهده پرندگان اهلی مبتلا به آنفولانزا، یگان حفاظت این اداره به همراه کارکنان بهداشت شهرستان رشت به سرعت در محل مورد نظر حاضر و از پرندگان اهلی مشکوک توسط کارشناسان اداره بهداشت نمونه برداری به عمل آمد و پس از مثبت بودن نتایج آزمایش و تائید ویروس آنفولانزا کلیه پرندگان آلوده با رعایت نکات بهداشتی معدوم شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت در ادامه افزود: با توجه فصل مهاجرت پرندگان به استان گیلان و بیماری‌های مشترک بین انسان و طیور از جمله آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان، که با تلفات جدی در جمعیت طیور همراه است، برای انسان نیز بسیار خطرناک می‌باشد.
وی افزود: از مردم درخواست می‌شود برای جلوگیری از انتشار بیماری، از شکار غیرمجاز و تهیه پرندگان مهاجر در بازارهای محلی جداً خودداری نمایند. هم چنین به دلیل ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در صورت مشاهده پرندگان آلوده سریعا موارد را به نزدیکترین مرکز بهداشت و یا پاسگاه محیط بانی گزارش دهند تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از انتشار این بیماری به عمل آید.

 

 

 

منبع: روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.