کد خبر : 27842
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

شالیکاران در شخم مزارع سرعت بدهند

شالیکاران در شخم مزارع سرعت بدهند
پویشگران گیل-صالح محمدی: در سال زراعی گذشته هم به علت کاهش بارندگی های و ذخیره سازی آب ، شالیزارهای استان گیلان با کمبود آب مواجه شدند.

به گزارش گروه رسانه‌ای ایران ” گرا “،

دکتر صالح محمدی با اشاره به اهمیت رعایت تقویم زراعی برنج در افزایش کیفیت محصول و کاهش خسارت‌ها افزود: تا کنون شالیکاران گیلانی ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع خود را با آب‌های سنتی و سطحی شخم زده اند که باید کشاورزان باید هرچه سریعتر مزارع خود را برای کشت برنج آماده کنند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین با اشاره به اینکه تا کنون ۱۵۶ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان خزانه گیری شده گفت: ضدعفونی و جوانه دار کردن بذر، آماده سازی و خزانه گیری برنج، ایجاد زهکش در زمان وزش باد و بارندگی، هوادهی و کنترل دمای خزانه برنج به ویژه در ساعات گرم روز‌های آفتابی از مهمترین اقداماتی است که کشاورزان باید توجه داشته باشند.
محمدی اضافه کرد: تعریض و ترمیم مرز کرت‌ها، لایروبی آب بندان‌ها، ترمیم کانال‌های آبرسان و سردهنه‌ها باید در اولویت قرار گیرد.
گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار و ۳۰۰ هزار شالیکار دارد.در سال زراعی گذشته هم به علت کاهش بارندگی های و ذخیره سازی آب ، شالیزارهای استان گیلان با کمبود آب مواجه شدند که با پیشنهاد استاندار مبنی بر تشکیل قرار گاه تامین و توزیع آب فصل کشت به خوبی سپری شد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.