کد خبر : 10000
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۵۱

۱۷ واحد صنعتی آلاینده زیست محیطی در گیلان جریمه شدند

۱۷ واحد صنعتی آلاینده زیست محیطی در گیلان جریمه شدند
واحدهای آلاینده یادشده در صورت تکرار، علاوه بر جبران خسارات به پرداخت جریمه به میزان6 تا8 برابر خسارات وارده محکوم می شوند.

به گزارش پویشگران گیل :
رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت اعلام کرد: 17 واحد صنعتی آلاینده در این شهرستان بدلیل تخلیه فاضلاب صنعتی آلوده به تالاب بین‌المللی بندرانزلی با جریمه زیست محیطی مواجه شدند.
به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ، دکترمحمد‌تقی تقی‌زاده افزود:این تعداد واحد آلاینده صنعتی براساس قانون حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب‌های کشور به دلیل ورود فاضلاب صنعتی آلوده و فاقد استانداردهای زیست محیطی به تالاب بین‌المللی بندرانزلی جریمه شدند.
وی اظهار داشت: براساس ماده۴ قانون حفاظت و احیاء تالاب‌های کشور،اشخاص حقیقی و حقوقی متخلف از احکام این قانون و مقررات مصوب، پس از اقامه دعوا توسط اداره محیط زیست شهرستان مبنی بر آلایندگی و تخلیه فاضلاب صنعتی بدون تصفیه به رودخانه‌ها و نهایت امر تالاب انزلی، علاوه بر توقف فعالیت و جبران خسارات وارده، حسب تشـخیص مرجع قضایی به پرداخت جریمه به میزان سه تا پنج برابر خسارات وارده محکوم شدند.
وی تصریح کرد: واحدهای آلاینده یادشده در صورت تکرار، علاوه بر جبران خسارات به پرداخت جریمه به میزان6 تا8 برابر خسارات وارده محکوم می شوند.
تقی زاده افزود: براساس تبصره 1 قانون مذکور درآمدهای ناشی از اجرای وصول جریمه ها و خسارات موضوع این قانون طی ردیف درآمدی جداگانه که در قانون بودجه هر سال مشخص می شود، به حساب خزانه داری کل کشور واریز و معادل صددرصد آن با پیش بینی در قوانین بودجه سنواتی به منظور جبران خسارت وارده و حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب ها در اختیار صندوق ملی محیط زیست قرار می گیرد.
وی ادامه داد: تاکنون 13 شرکت آلاینده جرائم خود را به حساب خزانه دولت واریز نموده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.