کد خبر : 28569
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵

برگزاری آیین تحلیف داوران و میانجی گران در گیلان

برگزاری آیین تحلیف داوران و میانجی گران در گیلان
آیین تحلیف و اعطای پروانه حرفه ای داوران با حضورمعاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گیلان در امور شوراهای حل اختلاف انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

دومین آیین تحلیف و اعطای پروانه حرفه ای داوران  با حضورحجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گیلان در امور شوراهای حل اختلاف و تعدادی از معاونین قضایی رئیس کل دادگستری برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گیلان در امور شوراهای حل اختلاف با اشاره به اینکه نهاد داوری به منظور کاهش مراجعات مردم به دادگستری‌ها و واگذاری امر داوری به خود مردم در راستای اجرای برنامه عملیاتی قوه قضائیه تاسیس شده است،اظهار داشت: ترویج صلح و سازش با استفاده از ظرفیت قانونی با عنوان داوری یکی از راهکارهایی است که می‌تواند دستگاه قضا را در پیشبرد سند تحول به سمت تعالی سوق دهد.

وی در ادامه تصریح نمود: در این مراسم برای ۲۶ نفر پروانه داوری صادر شده است که شامل ۶ پروانه تخصصی و ۲۰ پروانه داوری عمومی می‌باشد و این افراد پس از ثبت‌نام و برگزاری آزمون و مصاحبه علمی و گذراندن مراحل گزینش انتخاب شده اند.در پایان این آیین داوران با ضمن ادای سوگند در پیشگاه قرآن کریم و قرائت سوگند‌نامه داوری، به طور رسمی کار خود را آغاز کردند.

 

منبع: روابط عمومی دادگستری گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.