کد خبر : 28327
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱

با اعلام گروه‌های برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون؛

آیه‌های گیلانه گُل‌ کرد

آیه‌های گیلانه گُل‌ کرد
«آیه‌های گیلانه» از استان گیلان در جمع ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان«نغمه‌های روشن فردا» معرفی‌ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

سرود «آیه‌های گیلان» درحالی در جمع ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» قرار گرفت که بیش از یکهزار و ۱۱۱ گروه سرود در دو بخش کانونی و آزاد و حدود ۲۰ هزار کودک و نوجوان در این جشنواره شرکت‌ داشتند.

این سرود که حاصل تلاش یک‌ساله منیژه واحد، مربی هنری و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان لاهیجان است، با زبان گیلکی،تصویری از گیلان را به‌نمایش می‌گذارد.

طبیعت و شادابی مردم گیلان با لباس‌های رنگارنگ محلی، از شاخصه‌های سرود «آیه‌های گیلانه» است که با کلید واژه‌های کوه، دریا، دشت،چمن و با حرکات نمایشی برای مخاطب توصیف‌ می‌شود.

داوری اولیه آثار ارسالی استان‌ها را «هادی ربیعی» مدرس سرود، «علی‌خواجه‌ نژادیان» مدیرکل کانون استان فارس، «عزیزه ریحانی‌منفرد» کارشناس هنری استان زنجان، «مجتبی حاذق» مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری و «آذر مشهدی» کارشناس هنری مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برعهده‌ داشتند.

مراسم پایانی دومین جشنواره ملی سرود کانون با عنوان « نغمه‌های روشن فردا» تیر سال ۱۴۰۳ جاری هم‌زمان با عید سعید غدیرخم با حضور ۳۰۰ کودک و نوجوان (۱۶ گروه منتخب)، مربیان همراه و سرپرست گروه‌ها برگزار می‌شود.

منبع:

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.