کد خبر : 28467
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

انجام ۲۵۵ مورد قلع و قمع تغییر کاربری غیرقانونی

انجام ۲۵۵ مورد قلع و قمع تغییر کاربری غیرقانونی
صالح محمدی:برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

دکتر صالح محمدی با اشاره به قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی،گفت: این قانون مورد تایید شورای نگهبان بوده و توسط رئیس جمهور به دستگاه‌ها ابلاغ شده و لازم الاجراست.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تکلیف دارند،افزود: تغییر کاربری اراضی کشاورزی خط قرمز ماست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به سختی‌های مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی، تصریح نمود: برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم.

محمدی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان براساس تکلیف ابلاغی و از طریق سامانه‌های در اختیار و به کمک دستگاه قضا در جلوگیری از دست درازی به اراضی ملی و کشاورزی با احدی تعارف ندارد،گفت: از مردم انتظار داریم گزارش‌های تغییر کاربری را اعلام کنند تا از طریق گشت امور اراضی و یگان حفاظت سازمان جهاد کشاورزی جلوی تغییر کاربری‌ها را بگیریم و ساخت و سازها را متوقف کنیم.

وی سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی را در خط مقدم مبارزه با تغییر کاربری اراضی ملی دانست و ادامه داد: در گذشته برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز مشمول زمان می شد و فرایند رسیدگی طولانی بود،اما اکنون بلافاصله از اختیارات قانونی استفاده می‌کنیم و هرگونه تغییر کاربری و تیغه گذاری به محض صدور اخطار، تخریب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی سریعا برخورد می‌کنیم و اجازه ایجاد هزینه در منابع و مصالح کشور را نمی‌دهیم، یادآور شد: هرگونه عملیات ساخت و ساز را متوقف می کنیم تا بنایی احداث نشود، زیرا فعل تغییر کاربری غیرقانونی بوده و لذا اختیار توقف عملیات را داریم.

وی از انجام ۲۵۵ مورد قلع و قمع تغییر کاربری غیرقانونی عرصه های کشاورزی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و بیان نمود: با توجه به افزایش حضور غیربومی‌ها در تعطیلات نوروز، شاهد برخی تغییر کاربری‌ها هستیم که همه شناسایی و برای آنها اخطار صادر شده و در حال اجرای حکم هستیم. این اقدامات با هماهنگی استانداری و معاونت عمرانی استاندار و فرمانداران و دادستان‌ها انجام گرفته و گزارش ها به صورت هفتگی به دستگاه قضا ارسال می‌شود.

محمدی هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی را ممنوع دانست و تاکید نمود: طبق تکلیف رئیس کل دادگستری استان،صدور مجوزها باید از طریق پنجره واحد انجام شود و لذا دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله آب و برق و گاز اجازه ارائه زیرساخت را ندارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از دهیاران خواست در راستای منویات رهبر انقلاب و تاکیدات رئیس جمهور و دستور استاندار از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری کنند و افزود: دهیاران در کنار جهاد کشاورزی و دستگاه قضا باشند و به غیر بومی ها اجازه ساخت و ساز غیرمجاز را ندهند.

وی با بیان اینکه شاهد برخی تغییر کاربری‌ها در اراضی شالیزاری و باغات چای هستیم،خاطرنشان کرد: اکنون تغییر کاربری‌ها کم شده و باید به صفر برسد. البته افرادی که به دنبال خرید زمین و ساخت و ساز در روستا هستند باید به ادارات بنیاد مسکن مراجعه و در قالب طرح هادی اقدام کنند. عرصه ها باید قابلیت احداث بنا داشته باشند و لذا ساخت و ساز در خارج از محدوده طرح هادی غیرقانونی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.