کد خبر : 28401
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۸

در دیدار مدیرکل بنادر گیلان با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی:

بنادر انزلی و كاسپین مكمل یكدیگرند

بنادر انزلی و كاسپین مكمل یكدیگرند
دو مجتمع بندری انزلی و کاسپین در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی قرار دارند.

در تداوم جلسات همکاری این سازمان با نهادهای استان گیلان، نشست هم‌افزایی حسین یونسی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با محمدسجاد سیاهکارزاده رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در خصوص افزایش همکاری‌های دو جانبه برگزار شد.

سیاهکارزاده و یونسی در این دیدار با تصریح براینکه دو بندرانزلی و کاسپین مکمل یکدیگر می‌باشند،بر لزوم ارتقای همکاری‌های دو مجتمع بندر استراتژیک استان گیلان تصریح کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری دو جانبه در مسیر جذب حداکثری بار و کالا در کریدورهای عبوری از این منطقه، تشکیل کارگروه های مشترک همکاری دو و چند جانبه را یکی از مهمترین سازوکارهای هم افزایی در راستای تأمین بیش از پیش منافع ملی کشورمان در دیپلماسی اقتصادی و ترانزیت بین‌المللی عنوان کردند.

تنوع بخشی به کالاهای وارداتی،صادراتی و ترانزیتی؛ همکاری در سرمایه گذاری‌های توسعه ای طرح‌های زیرساختی؛افزایش تعاملات دو مجتمع بندری در همکاری‌های دریایی کشورهای ساحلی دریای کاسپین و هم‌افزایی جهت اجرای سیاست‌های توسعه دریا محور از مهمترین توافقات نشست مزبور می‌باشد.

در این جلسه معاون و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی و مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گزارش‌هایی از توانمندی‌ها و امکانات زیرساختی دو مجتمع بندری انزلی و کاسپین ارائه دادند.

گفتنی است دو مجتمع بندری انزلی و کاسپین در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی قرار داشته، دو بندر که در کریدورهای بین‌المللی بوده و نقش محوری در توسعه همکاری‌های بین‌المللی کشورمان در ارتباط با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و حاشیه دریای کاسپین و کریدورهای ترانزیتی ایفا می‌کنند.

 

منبع:روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.